Hein

Doucier, le 16 juillet 2012

We kochten onze jaarlijkse opblaasboot in de SuperU te Champagnole. De bedoeling is dat hij dan meerdere jaren mee kan, maar dat is ijdele hoop. Ik deed er ook een pomp van een tientje bij. Op de terugweg gebeurde er iets vreemds. Na een minuut of twintig reed ik de plaats Champagnole binnen, terwijl we daar toch net vandaan kwamen. Ik dacht nog: “Héé, twee Champagnoles” maar nee, ik kwam het stadje van een andere kant binnen. Kwestie van een roofvogel die vlak voor de auto een vogeltje uit de lucht greep, precies daar waar wij volgens het bord rechtsaf hadden gemoeten.

Éénmaal terug op de camping wilde ik de boot oppompen maar de pomp bleek niet te werken. Ik was in diverse staten, en opwinding was er één van. Ik haalde de pomp uit elkaar, het kreng zat onder het vet, en er bleken twee dingetjes los te zitten die volgens mij toch echt vast hadden gemoeten. Ik stapte in de auto en reed de 25 km terug naar Champagnole. In de auto oefende ik vast hoe je een pomp ruilt in het Frans. Makkelijk, gewoon verontwaardigd klinken en “Hein” achter de zin zetten. Il ne marche pas, hein! Gelukkig was Hein de beroerdste niet en gaf me, na de pomp bekeken te hebben, een andere. Bij de auto testte ik hem nog even, maar deze was oké.

De boot was in een mum van tijd opgeblazen. Later speelde ik nog een spelletje badminton met Hans. De rackets waren het jaar daarvoor aangeschaft en trots meldde ik aan Linda dat we eindelijk iets hadden dat langer dan één vakantie meeging. Bij de eerste backhand brak het houten handvat af. Kwestie van het racket wekenlang thuis in de regen laten liggen. Story of my life. Morgen wordt het wederom mooi weer.

5 reacties op “Hein

  1. robschimmert schreef:

    De anecdotes rijgen zich weer aaneen. Doorgaan ermee en svp volhouden!

  2. Margo schreef:

    Dus je bent van je principe afgestapt dat er in de vakantie niet gelogd/internet wordt?!

    GOED ZO!

  3. Fien schreef:

    9.44 uur en ik zit nu al grinnikend achter de laptop.

  4. Rob Alberts schreef:

    Kijk dat vind ik nu een mooi slotzin.
    Laat het maar snel morgen worden.
    Vrolijke, bijna vakantiegroet

  5. Bertie schreef:

    Nu lees ik pas van je zomerreces en ik wens je nog een fijne rest van de vakantie.
    Het gaat goed, lees ik.
    Bonnes vancances hein!
    🙂

Zegt u het maar

