Apartheid

Doucier, le 20 Juillet 2012

Vakantie doet mij goed, mensen! In slechts één week neemt mijn conditie triathletische vormen aan. Het hele jaar zit of lig ik onderuitgezakt op een stoel of op de bank. Mijn eerste wandeling over deze immense camping kostte mij moeite. Maar na wat pompen, roeien, lopen, zwemmen en badmintonnen voel ik mij zoals ik eruit zie, tien jaar jonger. Mijn conclusie is dan ook dat mensen met een kantoorbaan naar een camping moeten en dat mensen die het hele verdere jaar al lichamelijk actief zijn, naar een all-in mogen.

Ik zit hier wel op de grootste camping waar ik ooit heb gezeten. Linda neemt het liefst de auto als ze naar de bakker gaat. Zelf prefereer ik een elektrisch wagentje van de camping. Het is zeker 800 meter lopen. Toch merken we niet zoveel van de grootte. Onze stacaravan (iedereen zegt mobile home) staat in de uiterste hoek van de camping en op de andere delen hoeven we niet te komen. Een prima scheiding tussen arm en rijk hier, we hoeven ons niet te begeven tussen het nomadenvolk in tenten. Behalve dan tussen mijn schoonzus en zwager die vandaag ook zijn aangekomen. Zij hebben een rent-a-tent maar willen wel gebruik maken van onze sanitaire voorzieningen. Binnenshuiskampeerders! Het rustige gedeelte van onze vakantie is nu voorbij.

10 reacties op “Apartheid

  1. Fien schreef:

    Daarom gaan wij ook naar die hele kleine campings. Ben ik met vier stappen bij de douche.
    Hier is het nu ook mooi weer. Zit met de laptop buiten, de kleinzoon in de gaten te houden, die de vijver dichtgooit met zand.

  2. Bertie schreef:

    Als je nu flink je best doet kun je nog nèt meedoen in Lpnden. Denk je dat je het haalt? Lopend, roeiend desnoods.

  3. Bertie schreef:

    Londen

  4. yukikopesik schreef:

    Ik denk… rust op het Mackfront, maar het gaat blijkbaar gewoon door! Er is leven naast internet hoor. Dacht dat je dat in Frankrijk wel kon vinden.

  5. Margo schreef:

    Sinds je schoonzus en zwager bij jullie zijn log je niet meer. Ineens niets liebaards of mag je niet meer? Groeten uit een benauwd Friesland.

  6. Margo schreef:

    Liebaards … Wat zou dat zijn? Logbaars schreef ik, geen vissoort maar log-baars….

  7. Margo schreef:

    Deze was gisteren echt weg! Wie is hier nu malende!??

  8. Mack schreef:

    Wat zit je nu tegen jezelf de kletsen? Gaat het wel goed met je?

  9. Margo schreef:

    Het is twee tegen een Mack! Yukiko heeft het ook opgemerkt!
    Heb je een zonnesteek opgelopen??

  10. Mack schreef:

    Yukiko? Die heeft permanent last van zonnesteek. 😉

Zegt u het maar

