De bruingestreepte Douciervos.

Het belangrijkste regionale nieuws in onze vakantie was de ontdekking van een nieuwe vossoort in Doucier, die de naam kreeg Vulpes Striata Brunneis, of in de volksmond, de bruingestreepte Douciervos. Regelmatig werd hij gesignaleerd in de heuvels rond Doucier, maar vandaag las ik op een internetsite dat hij even plotseling als dat hij was gekomen, ook weer leek te zijn verdwenen.

Zes jaar geleden gingen wij op vakantie met mijn beruchte schoonzus en mijn zwager. Ik en mijn zwager maakten toen een overlevingstocht door de woeste Ardennen. Hij was toen commando Piet en ik was commando Jan. Nu, zes jaar later, ik ben 42, hij 46, was er nog niks veranderd. Met onze beide opblaasboten waren we nu marinier Piet en marinier Jan die de woeste zee trotseerden.

Maar ’s avonds waren we weer commando’s toen we een overlevingstocht door de woeste Jura maakten. We klommen de berg op en kwamen in het dorp Fontenu, waar nog steeds de tweede wereldoorlog woedde. Jean a de longue moustache, je répète, Jean a de longue moustache.

Omdat wij geen zwaar bewapende commando’s zijn maar verkenners, hadden wij zo weinig mogelijk bepakking. Wij aten planten en schorpioenen en om onze commandobips af te vegen gebruikten wij een vos, omdat het daarvan nu eenmaal stikte in Doucier.

5 reacties op “De bruingestreepte Douciervos.

  1. Rob Alberts schreef:

    Niet alleen regionaal, maar ook mondiaal helpt een goed gevoel voor humor!
    Zonnige zomergroet

  2. yukikopesik schreef:

    Nou moet ik toch erg lachen. Je hebt van alles, maar niet het kaliber van een marinier.

  3. Ximaar schreef:

    @Yukiko: Gewoon boekhoudmarinier 3de klasse.

  4. yukikopesik schreef:

    Je bedoelt de loopjongen voor de koffie?

  5. Mack schreef:

    Weer mislukt Yukiko. Ik probeer je te laten lachen om mijn logje, niet om mij. 😉

Zegt u het maar

