Kwamkwammertijd.

Het is natuurlijk vakantietijd maar weblog lijkt al wel langer uitgestorven. Natuurlijk, ik heb twee jaar lang ernstig niks meegemaakt, en daarvoor maakte ik in wat mindere mate niks mee, en als er iets erg is, is het wel als mensen die nooit iets meemaken, toch hun verhaal kwijt moeten. In die zin begrijp ik best dat er geen 40 reacties meer komen op een logje.

De sensatie is er natuurlijk af en na acht jaar webloggen hebben de meeste wel in de gaten dat ik soms een beetje overdrijf en alleen de voordeligste foto’s van mezelf plaats, maaaarrrr…het blijft natuurlijk wel lullig.

Facebook en Twitter zijn waarschijnlijk de hoofdschuldigen, hoewel je eigenlijk niet van schuldig kunt spreken. Het zijn gewoon ingevulde behoeftes, en er is meer behoefte aan Twitter en Facebook dan aan weblog. Net zoals er meer behoefte is aan The Voice of Holland dan aan Zomergasten. Of maak ik weblog nu te belangrijk door het met John de Mol’s creatie te vergelijken?

Ik gooi de jaarlijkse zwembroekfoto er nog maar even tegenaan, misschien helpt dat.

Oh wacht even, da’s een onvoordelige. Deze moet het natuurlijk zijn.

26 reacties op “Kwamkwammertijd.

  1. von Bloghausen schreef:

    Weblog heeft gewoon kutpubliek.

  2. Mack schreef:

    Nou, je hoeft ze nu ook weer niet allebei over een kam te scheren.

  3. robschimmert schreef:

    Interessant. Zwembroek van het merk Science Fiction. Heb ik nog niet gespot in het Aquatic Centre in London. Is Mack weer eens aan het trendsetten geslagen?

  4. Jolie schreef:

    Neejoh, niks behoefte aan Facebook en Twitter: is het even vakantie en zijn het nèt die 3 dagen zomer die de zomer hier duurt… (En inderdaad, dan ga ik nòg achter mn computer zitten ;-)) SNEL weer weg dus!

    En tis toch wat, al die campings met wifi… 😉 Vroeger was het gewoon 2 weken hardcore afkicken in een landelijk gebied waar geen kabel naartoe lag!

  5. Irene schreef:

    Goh die Tammar, wat wordt ze al groot. We loggen gewoon door hoor, ik vind dat helemaal niet erg, niets te vertelen hebben en het dan toch doen. Gerard Reve ging ook nergens over en het is topliteratuur. Net als Mack.

  6. Tineke schreef:

    En die leuke foto waar je Hans in het water mikt? Die had er ook mooi bijgepast.

  7. Anoniem schreef:

    Wel ja, een beetje hengelen naar reacties. Ik zit te wachten op een foto van die jonge god. 10 jaar jonger, in een week tijd. Bedoel je daar deze foto mee?
    En Zomergasten heb ik uitgezet. Mijn hoop is gevestigd op aanstaande zondagavond, met Jolande Withuis. Ben benieuwd wat ze te vertellen heeft over haar tijd bij de CPN.

  8. Fien schreef:

    En anoniem ben ik.
    Zit even op de computer in de werkkamer.

  9. Mack schreef:

    Wat is mis met hengelen naar reacties? Als ik drie dagen niet log wordt er hier toch ook gevraagd om een logje?

  10. Margo schreef:

    Ik denk dat los van de zomerkomkommertijd, er sowieso minder gelogd wordt. Maar Twitter heeft daar niets mee te maken. Misschien Facebook, maar wie nonstop Facebookt heeft meestal niets te melden en kan daar ook geen logje over schrijven. Het gaat ook niet over veel meemaken, maar om onderhoudend te schrijven over niets in het bijzonder. Dus ga als de laatste der Mohikanen toch vooral door!

  11. Fien schreef:

    Niets mis mee. Je bereikt in elk geval dat alle mensen, die zoals ik meestal alleen je logje lezen, nu ook weer reageren.
    En Manusje schrijft toch maar mooi regelmatig een logje voor zijn kutpubliek.

  12. ria schreef:

    Ik heb er een paar gemist zie ik nu… je updater deed het niet of ik kon niet reageren omdat ik op mijn pilletje keek, maar Ik ben er wel hoor, altijd! Vakantietijd is toch altijd anders.

  13. Bertie schreef:

    Het wordt al langer minder met de weblogzin. Je ziet het al enige jaren, ook de meest gewilde weblogs krijgen niet altijd meer tientallen volgers.
    Tja, dat twitteren de oorzaak is, geloof ik niet. Facebook misschien. Hoewel, heel in de verte heb ik geluiden gehoord dat Fb over zijn top heen is, zelf weet ik het niet want ik zat er een maand bij en hield het voor gezien. ‘Vrienden’ scoren… Maar goed, godweetwat iemand van bloggers denkt.
    Je bent fotogeniek, ook als vader. Knap hoor dat je dit doet, ik zou nooit in een zwembroek op de foto durven.

  14. Mack schreef:

    Ik fotogeniek? Hahahaha. Juist niet.

  15. Margo schreef:

    Bedoel je dat je in het echt véél knapper bent? 🙂

  16. Mack schreef:

    Nee, maar fotogeniek betekent toch dat je goed kunt poseren? Dat je altijd lachend op een foto sta? Als ik dat doe lijk ik net Petje Pietamientje.

  17. Irene schreef:

    Als je niet lacht ook hoor ;-p

  18. Mack schreef:

    Ach Irene, jij bent zo overduidelijk onder de indruk van mijn torso dat ik je maar even laat.

  19. Margo schreef:

    Fotogeniek betekent dat je altijd goed op een foto komt. Heeft niks met poseren of lachen te maken.

  20. yukikopesik schreef:

    Petje Pietamientje hahaha. Je bent wel heel fotogeniek hoor, vooral in een hangmat.
    Maarreh… je had die foto van Hans uit het water moeten plaatsen, daar zag je tenminste nog oerkracht in je gezicht en dat je het maar net kan houden. Grinnik.

  21. R van InR schreef:

    Beetje een buikje hè.

  22. Tineke schreef:

    Ik bedoelde dus ook die foto waar je Hans uit het water tilde inplaats van hem er in te mikken zoals ik schreef.

  23. Fien schreef:

    Troost je, bij je zwager blubbert het ook.

  24. Bertie schreef:

    Ik bedoelde eigenlijk vooràl als vader-die-zijn-kind-uit-het-watertilt 🙂

  25. Mack schreef:

    Bertie: bij nader inzien heb je volkomen gelijk. 😉

Zegt u het maar

