Oproep tot massamoord.

Wie oh wie is de uitvinder van de bromvlieg en wat heeft dat irritante beest in hemelsnaam voor functie in dit aardse rijk? Want wat kan een vlieg eigenlijk? Op je gaan zitten en irritant door de kamer vliegen. Verder niks. Ik kan geen enkele nuttige functie van een bromvlieg verzinnen. Als een beest geen functie heeft, dan roepen biologen dat hij troep opruimt. Pertinent niet waar! Vuile communistische leugens! De troep moeten wij nog steeds zelf opruimen, vliegen maken het alleen erger. Of ze poepen erop, of ze gaan dood en leggen hun lichaam ondersteboven in de vensterbank. Compleet nutteloos zijn ze, en irritant, dus daarom moeten ze uitgeroeid.

Wat kan er nu moeilijk zijn aan het uitroeien van de bromvlieg? Als u allemaal even meehelpt? Ik mocht van Linda niet van die plakrollen aan het plafond hangen, want dat vindt ze vies. Terwijl het juist heel hygiënisch is, want als je vuil op één plek verzamelt, dan is dat hygiënischer dan dat je het overal neerlegt. Denk aan de uitvinding van het de w.c en van de vuilnisbak. Ik vind dus dat u massaal de vliegenmepper moet hanteren. Elke dag mept u elke vlieg die u ziet plat. Een vlek op de muur, meer mag er niet van overblijven van deze treiteraar des overige schepselen. Bovendien krijgt de bromvlieg dan nog eenmalig een functie, namelijk lichaamsbeweging voor de mens.

Mocht de bromvlieg dan toch nog enig nut hebben in de vorm van spinnenvoer, dan voeren we de spin na de complete uitroeiing wel bij. Hebben we een deal?

21 reacties op “Oproep tot massamoord.

  1. Jolie schreef:

    Zijn er geen vogels of reptielen die ze eten? Misschien moeten we er dáárvan wat meer inhuren?

  2. Laurent schreef:

    Drie jaar geleden sloeg ik een bromvlieg dood. Ik heb er nog steeds spijt van. het ene moment bromde hij nog vrolijk rond, en het volgende moment meende ik het recht te hebben zijn leven te beëindigen.
    Als er nu één levensvorm op aarde is die bijzonder onnutttig is voor het geheel dan is het wel de mens.

  3. Laurent schreef:

    Althans als je met een bromvlieg ene brommende vlieg bedoelt en niet een hommel. Ik heb nog nooit een hommel doodgeslagen.

  4. Mack schreef:

    Laurent, doe toch even normaal. De mens onnuttig, wat is dat voor onzin. Sommige mensen ja, maar niet alle.

  5. Bertie schreef:

    Dood aan de bromvlieg. En aan de daas, mug, duizendpoot en keffende honden.
    De natuur herstelt zich wel.

  6. robschimmert schreef:

    Wat is nou de herrie die een bromvlieg maakt in verhouding tot het pestlawaai dat mensen, die wezens met hersens, bedoel ik, te pas en te onpas als het hen alleen uitkomt produceren. Zullen we op dat soort eens gezamenlijk los gaan in plaats van zo’n vlieg, die ook wel eens mag brommen, kwaad te doen? Kom op, flinke vent, inslikken deze oproep.

  7. Margo schreef:

    Ik sla niets dood. Ik ben een watje. Spinnen moeten het huis uit en ook niet in het pad in de tuin hangen zodat ik tegen dat web aanloop. Ze mogen blijven leven. Bromvliegen vallen vanzelf dood. En we hebben horren.
    De enige aanvechting tot moord krijg ik als ik het nieuws lees. Sommige mensen zou ik probleemloos om kunnen leggen. Wie kinderen en dieren martelt mag van mij worden geëlimineerd.
    Wie een bromvlieg doodslaat valt daar niet onder, don’t worry.

  8. yukikopesik schreef:

    Bromvliegen zijn zeer nuttig als lijkenopruimers. Als het goed is begrijp je dat nut na zaterdag.

  9. Mack schreef:

    Onzin Yukiko. Lijken worden hier netjes gecremeerd of begraven, daar komt geen bromvlieg aan te pas. Bovendien heb je mijn goudvis al vermoord, dus wat zal ik jou nu geloven?

  10. Fien schreef:

    Kom op zeg, het barst van de vliegen. Ik mep ze in huis allemaal dood.

  11. Irene schreef:

    YES. En die minivliegjes die in grote zwermen ons en de paarden het leven zuur maken. Totaal nutteloos. Nu ik erover nadenk, die zijn echt veel erger dan die ene gezellige bromvlieg.

  12. Ximaar schreef:

    Totaal geen last van, maar ik woon dan ook in een paardloosgebied 🙂

    Het enige type dat hier komt is de bij en die heeft alleen maar oog voor de rozen en een of ander blauw plantje. Die staan bij mij buiten, dus in huis heb ik niets.

  13. Emigrant schreef:

    Ik woon driehoog, zo hoog kunnen/willen ze helemaal niet vliegen.

  14. yukikopesik schreef:

    Mack, dan mag jij hier zaterdag alle dode muizen en kikkers komen cremeren, goed?

  15. Felicita schreef:

    Vliegen gaan rustig eerst in hopen poep zitten graaien om daarna frank en vrij weer te landen op uw broodje kaas met wat klontjes honden -of paardenpoep nog aan hun pootjes. Let maar eens op! Ze brengen ziektes over; net als muggen. Ik ben een vredelievend mens, maar die mini-dracula’s sla ik tegenwoordig ook gewoon dood. Zeker de laatste dagen nu ze me weer uit de slaap houden en enorme bulten bezorgen ! Die vieze vliegen vang ik nog steeds met een glaasje & een kartonnetje om ze vervolgens weer naar buiten te brengen. Soms laat ik ze wel voor straf een uurtje of wat onder hun stolpje op de aanrecht staan als pedagogische maatregel in de hoop dat ze dit nadien tegen hun soortgenoten doorbrommen. Het allerergste zijn die ADHD-vliegen die als zenuwelijers de hele avond door je kamer vliegen 😦

  16. Felicita schreef:

    – spatie ivm Ximaar 😉

  17. Mack schreef:

    @Felicita: Toen ik dit schreef cirkelde er zo’n onvermoeibare om mijn hoofd. Af en toe botste hij tegen mijn hoofd, maar hij bood geen verontschuldigingen aan, gewoon doorgaan. Ik vind dus: vierendelen.

  18. Rob Alberts schreef:

    Ik brom maar even mee.
    Want wat doen we met alle muggen???
    Zoemende zomergroet

  19. Mack schreef:

    Muggen mogen er ook aan. De tactiek is: ze laten landen, wachten tot ze prikken (dan kunnen ze niet snel weg) en dan meppen.

  20. Bertie schreef:

    Azijn drinken, is dat een optie? Muggen schijnen op bloed af te komen….

Zegt u het maar

