Wilskracht

Nu dreigt het alweer laat te worden. Het is bijna vijf voor twaalf. Als ik twaalf uur in bed lig, en nog even lees tot het boek uit mijn handen valt, dan ben ik morgen de hele dag weer fit. Waarom doe je dat dan niet, Mack? Tja, dat is gebrek aan discipline en aan wilskracht. Wat? Ik? Gebrek aan wilskracht? Alleen het uitspreken van het woord al brengt mij in diep meditatieve sferen. Ik zou blijven zweven in de lucht als mijn stoel nu onder mij werd weggetrokken. Maar goed, ik moet nu echt gaan, anders klopt dit verhaal niet meer. Doei.

3 reacties op “Wilskracht

  1. Margo schreef:

    Je bent een avondmens. Je creativiteit kan zich niet uiten in een druk gezin met kinderen die aandacht vragen, de telefoon, de deurbel ……
    Daarom. Geen gebrek aan wilskracht. Je tankt bij in die uurtjes als iedereen op een oor ligt.

    Of heb ik het nou over mij?? 🙂

  2. Bertie schreef:

    Discipline. Wilskracht.
    Kun je daar niet ’n beetje van aan mij verkopen? 🙂

Zegt u het maar

