Berlijn

Morgen vertrek ik voor een paar dagen naar Berlijn, volgens Wikipedia na Londen de grootste stad van Europa. De meeste mensen zeggen: “hè, vervelend” waarmee ze bedoelen dat ze dat ook wel zouden willen. Ik ben een van de weinigen die het echt vervelend vindt. Ik heb angst voor het onbekende, voor een paar dagen van huis zijn en voor het optrekken met onbekenden. Maar goed, ik zie het nut er ook wel weer van in, als het goed is ga ik het een en ander opsteken van mijn wereldwijde collega’s.

Een keer per jaar wordt de controllers-conference gehouden. Dat is net acceptabel vind ik. Sommige collega’s zitten twee keer per maand in het buitenland, maar dat is mij niet gezien. Ik ben nu al blij dat ik met de trein kan en dat ik niet in zo’n ellendig vliegtuig hoef. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van drempelvrees en van vaak doen, maar aan de andere kant: die gezichtjes van mijn kinderen mis ik liever geen dag. Dat van Linda ook niet, maar dat is helaas niet wederzijds. Zij gaat er van genieten dat ik weg ben, zegt ze. Want ik schijn nooit weg te zijn. Op zolder zitten telt kennelijk niet.

Voor vrouwen schijnt dat heel normaal te zijn, zo’n uitspraak. Terwijl een man zoiets nooit zou zeggen. Als ik terugkom (áls ik terugkom) gaat Linda vlak daarna naar Italië. Denkt u dat er in mij één DNA string is die daarvan gaat genieten? Neen. Dat wordt afzien, en afwisselend naar haar foto en de klok kijken. Ja, zo zijn mannen. Veel meer begaan.

18 reacties op “Berlijn

  1. Linda schreef:

    Ik zal je missen schatjuuh, maar ik zet je wel eigenhandig in die trein, zodat ik zeker weet….

  2. Margo schreef:

    Wat heb je tegen vliegtuigen?

    Goeie reis en kijk daar ook wat rond, als je er toch bent!

  3. Bertie schreef:

    Zo zijn mannen? Misschien.
    Reis ze!

  4. Laurent schreef:

    Ik weet niet of dat typisch mannelijk is, maar blijkbaar iig typisch voor jou. Dat jij niet in een vliegtuig wil kan ik me voorstellen, ikzelf pas er nog maar nèt in en jij bent langer en hebt meer omvang dan ik.

  5. Margo schreef:

    Huh uh Laurent, Ben je afgevallen? 😀
    En het is een endje van ninks maar Berlijn, hij hoeft niet naar Nieuw Zeeland!
    Hoe lang zijn jullie dan, als ik vragen mag?

  6. Eva schreef:

    Als je dan toch alleen gaat: ik zou spijbelen en hele dagen door Berlijn zwerven. Niemand die je kent, niemand die iets van je wil.

  7. Mack schreef:

    @Margo: ik ben 1,89 maar ik vind vooral de controles en de wachttijden een ramp. Het vliegen zelf is ook niks aan, maar dat gaat dan tenminste nog snel.

  8. Laurent schreef:

    Ik ben 1,85

  9. Margo schreef:

    Ik ‘slechts’ 1.70 en weet ook niet waar ik mijn benen moet laten tijdens een vliegreis.

  10. Irene schreef:

    Provinciaaltje. Schei nu maar uit met pruttelen en geniet ervan, als je er bent is het leuk. Berlijn is de moeite waard.

  11. yukikopesik schreef:

    Ik snap hier ook werkelijk niets van. Zou er veel voor over hebben om alleen naar Welke-plek-ter-wereld ook te mogen gaan al moet ik opgevouwen in een kofferbak.

  12. Margo schreef:

    Ik niet, ik ben niet zo’n held. Met de auto rij ik wel overal naar toe in mijn eentje, maar in mijn eentje dingen beleven vind ik niks aan. En op vliegvelden schiet ik direct in de stress.
    Maar Mack, wordt er nog gelogd vanuit je hotelkamer in Berlijn?

  13. Laurent schreef:

    In je eentje reizen is mooi. De indrukken die je ineens krijgt, omdat er niemand anders bij je is…

  14. Margo schreef:

    Maar je hebt niemand om het te delen Laurent! Nouja, ik heb m’n camera dan wel, maar die zegt niets terug.

  15. Eva schreef:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, fijne dag vandaag!

  16. Margo schreef:

    Had ik je al gefeliciteerd? Op Fb geloof ik, zo niet, dan alsnog!

  17. Mack schreef:

    Ja, dank u wel. Ik probeer het al jaren ongemerkt voorbij te laten gaan, maar dat is een beetje lastig.

  18. Bertie schreef:

    Ja, ook anderen gaan meedoen:-)
    Van harte!

Zegt u het maar

