Comfort zone

Ik ben terug uit Berlijn, heb de 43 geraakt en ben ook nog een nieuwe snelle computer rijker. Met een breed beeldscherm, waardoor ik nu perfect tenniswedstrijden op YouTube kan bekijken. De trein naar Berlijn was ook al behoorlijk snel, al is 200 km/u tegenwoordig geen highspeed meer, maar toch, het schiet lekker op. Berlijn heeft iets wat andere steden minder hebben, of althans, het ontgaat me in die andere steden, maar als ik de Reichstag zie, besef ik dat Hitler daar gelopen heeft. Als ik de Brandenburger Tor zie, dan voel ik de muur die het oosten gevangen hield. Misschien is het omdat de geschiedenis in Berlijn zich veel recenter afspeelde dan in andere belangrijke steden. Hoe dan ook, een aanrader om eens op de trein naar Berlijn te stappen en eens te voelen hoe de vrijheid voelt terwijl je door de voormalige DDR raast.

Vrijheid die voelde ik ook weer toen ik op de terugweg op Berlin Hauptbahnhof liep en besefte dat het allemaal goed gegaan was en het weekend nog voor me lag. De controllersdagen van mijn werk die ik toch wel spannend vond, maar die me ook mijn collega’s van over de wereld leerde kennen, zodat ik weet met wie ik allemaal e-mail. En ik heb de belofte dat als ik in Zweden kom, dat ik dan mee mag naar een ijshockey wedstrijd. Niet dat ik iets met ijshockey heb, maar de enthousiaste jonge Zweed stond erop. Ik heb hem trouwens moeten uitleggen wie Ronnie Peterson en Tomas Gustafson waren. En dat Abba briljant was, dat ook. Dat zag hij zelf niet zo. Een wat oudere Zweedse ceuntreuller (sommige kennen het logje nog wel) was het wel met me eens, maar die verrastte het weer dat ik de bandleden kon noemen, terwijl dat voor mij juist weer de gewoonste zaak van de wereld is. Dat leerden we vroeger zo op school. Boom, Roos, Vis, Vuur, Bjorn, Benny, Agnetha, Anni Frid.

Hoe dan ook, ik heb weer een aantal dingen opgestoken en ik ben behoorlijk uit mijn comfort zone getrokken, maar zeggen sommige snelle types, that’s where the magic happens. Ik wilde daar eerst niks van weten, maar ik begin het toch wel langzaam aan te geloven. Om te voorkomen dat ik snel weer in mijn comfort zone zou terugkruipen werd ik gevraagd om in november naar Parijs te komen voor een bespreking. Ik ja, inderdaad, provinciaaltje.

13 reacties op “Comfort zone

  1. yukikopesik schreef:

    Je gaat toch wel hoop ik?! Parijs is echt niet overgewaardeerd. Ik hou zó van die stad.

  2. Mack schreef:

    Het was wel een vraag, maar van de hoogste financiele baas. Dus ja, dan zeg je geen nee. De vraag was eigenlijk meer of ik op een bepaalde datum kon.

  3. Mellody schreef:

    Neem Linda mee en knoop er een dagje aan vast!

  4. Fien schreef:

    Dat is een hele verstandige reactie. Net terug uit Frankrijk. 28 graden. Zonnig en lekker weer. Eigenlijk moet je nu gaan.

  5. Eva schreef:

    Oh, Parijs… Kreun. IKWILOOK!

  6. Irene schreef:

    Ik zal het even zeggen, dan hangt er niet zo’n verwachtingsvolle stilte: ‘Zie je nu wel, ik zei het je toch’. En Parijs is anders maar natuurlijk ook bijzonder fijn om te zijn. Hupla.

  7. Mack schreef:

    @Laurent, dit was twee jaar geleden ook al een issue, toen zei Fiat precies hetzelfde. Een Duitser accepteert kennelijk geen nee. Je kunt Alfa niet verkopen aan VW, want dan bestaat Alfa niet meer, net als al die andere merken die VAG heeft overgenomen en die nu zielloos rondrijden op de autobahn.

  8. Irene schreef:

    Nog een nieuwtje om je comfort zone te verhogen: we gaan de Audi wegdoen. Goed hè 😉

  9. Mack schreef:

    Ligt eraan. Wat komt er terug?

  10. Irene schreef:

    Een Kia hahahahaha.

  11. Mack schreef:

    Waarom lach je? Een Kia kan nu hahaha zijn, maar Subaru was dat ooit ook, nu rijdt het in kringetjes om Ingolstadt. 😉

  12. Irene schreef:

    Omdat ik denk dat wij daar voor ons doel een goeie auto aan zullen krijgen maar ook omdat ik me voorstelde hoe enthousiast jij waarschijnlijk zou reageren bij het noemen van dit merk, dat nou niet zo’n status heeft onder autoliefhebbers.

Zegt u het maar

