Tikketak

Ik reed vandaag in de file en ik haalde een Mercedes met Duits kenteken in. Achter het stuur zat een aantrekkelijke vrouw, maar ik deed alsof ik daar geen acht op sloeg. Maar dat werkt op één of andere manier niet, want dat doe je wel. En ze heeft het ook feilloos in de gaten, al denk je van niet. Want toen ik haar later rechts voorbij ging, met mijn achteloze blik, kon ik het toch niet laten even naar links te kijken. En ja hoor, ze zat opzij te kijken. Naar mij. Dingdingedong. Gelukkig moest ik toen de afslag hebben want tja, ik kan me best even cool voordoen, maar niet erg lang, want dan val ik door de mand. Toen ik de afslag nam, zwaaide ze. En weet je wat? Ik zwaaide terug. Bloody.

Tussen de middag vertelde ik het verhaal aan mijn collega’s. Een vrouw reageerde teleurgesteld dat haar dat nou nooit overkwam en de salesmanager, wie anders, vroeg zich af of ik wel echt teruggezwaaid had of dat ik een suggestief gebaar had gemaakt. Hij deed het voor, waarop iedereen, inclusief ik, dubbel lag. Maar nee, ik had slechts even gezwaaid. Waarschijnlijk herkende ze me nog, van Berlijn. En anders had ik gewoon dikke vette sjans, aan de vooravond van mijn grijze tijdperk.

9 reacties op “Tikketak

  1. robschimmert schreef:

    Heb je mij het gras voor de voeten weggemaaid. Want zo’n verhaal zou ik ook wel eens willen vertellen. Ook al zou het niet waar zijn…..

  2. Eva schreef:

    Gut gut, grijze tijdperk… Hoe oud was je ook alweer? Drieënzestig? 😉

    Duits kenteken? Wij flirten toch niet met Duitsers? Of is dat achterhaald?

  3. Irene schreef:

    …vóóravond?

  4. Laurent schreef:

    Dat heb ik dus écht helemaal nóóit meegemaakt in 15 jaar filerijden tussen 1990 en 2005. Het is niet eerlijk.

  5. Mack schreef:

    @Eva: Nou, ik kom wel degelijk op een leeftijd dat je moet oppassen dat je je niet van alles gaat verbeelden hoor. En flirten met Duitsers, ach…deze zag er niet uit alsof ze Helga heette.

    @Irene: ja!

    @Laurent: als mijn navigatie een file signaleert en vraagt of hij moet omrijden, druk ik altijd op nee.

  6. Laurent schreef:

    @Mack: ik had en heb geen navigatie.

  7. Mack schreef:

    Nou, dan luister je toch gewoon naar de verkeersinformatie en gaat richting file?

  8. Bertie schreef:

    Onze navigator meldt nooit een aantrekkelijke Duitse Mercedesrijdster. Misschien als ik er niet bij ben.

Zegt u het maar

