Waaghals

Weg ermee. Een moeizaam geschreven logje is geen logje. Zojuist heb ik drie kwartier van gezoek en gedraai gewist. Radicaal. Het moet gewoon vloeiend uit je toetsenbord komen, want anders laat maar. Kijk, als je dagelijks iets meemaakt, dan is het geen enkel probleem, dan schrijf je dat gewoon op. Maar niet als het een maandag zonder bijzonderheden was. Ja, ik heb wel lekker gewerkt moet ik zeggen. Aandacht erbij, geen gezeur aan mijn hoofd, heerlijk orde scheppen in de chaos. Want dat is wat de boekhouder doet, behalve geleende boeken niet teruggeven. Vrijdag heb ik de meest gewaagde actie uit mijn carrière gedaan. Men vroeg mij om toestemming om tussen de middag bij McDonalds eten te gaan halen, want het brood was nog niet ontdooid. Ik heb geweigerd. Ha. Keiharde bezuinigingen. Zijn ze niet gewend, maar mijn salaris moet ook betaald worden. Natuurlijk ging het niet zonder slag of stoot, maar toen ik dreigde met inhouding op de salarissen, droop men af. Zoiets is me thuis nu werkelijk nog nooit gelukt en in het geval van McDonalds heb ik de hoop ook lang geleden laten varen. Ik was dan ook verbaasd dat ik gewonnen had.

Geheel toevallig, maar niet geheel ongelegen kwam er een uur of twee daarna een mailtje van het opperhoofd in Zweden dat er beter op de kosten gelet moet worden. Daar hou ik van, zulke mailtjes. Ze komen wel altijd nadat het kwaad al is geschied, maar goed, je kunt niet alles hebben. Vlak daarvoor was er van het zelfde adres al een mailtje gekomen dat de omzet omhoog moest. Knap hè, zulke strategische inzichten? En dat ik gewoon dezelfde visie heb. Ik eindig nog een keer als CEO hier.

12 reacties op “Waaghals

  1. Fien. schreef:

    Ja, het was voor ons gisteren ook zo’n spannende dag. Vanwege het mooie weer gingen we lekker fietsen met kleinzoon . Na een half uurtje keek ik eens naar beneden en zag dat er aan dat die tweejarige voeten nog maar één schoen zat.
    Helemaal terug gefietst. Noppes.
    ‘sAvonds liet hij stralend zijn kous zien aan zijn ouders en zei tevreden: “weg.”
    Nu heb ik zo’n vermoeden dat het afgesproken werk is van ze.

  2. Laurent schreef:

    Die man wordt nog minister van economische zaken, let maar op, dat soort vergezichten heeft men nodig in de politiek.

  3. Irene schreef:

    Eindig? Begin, zou ik eerder zeggen. En dan nog het inzicht dat ploeteren voor een logje niet werkt, nee, ik zie dat helemaal goedkomen met dat CEOschap.

  4. Bertie schreef:

    Wat komt er boven een CEO?

  5. Mack schreef:

    Een raad van commissarissen vaak, maar dat zijn er meer dan één. Daarboven zitten de aandeelhouders, ook meestal meer dan één.

  6. Anoniem schreef:

    Is daar geen Nederlande benaming voor?

  7. Mack schreef:

    Voor CEO? Jawel hoor. Opperhoofd.

  8. Margo schreef:

    Dat was ik hierboven.

  9. Margo schreef:

    Met of zonder tooi?

  10. Mack schreef:

    Zonder. Vroeger was er een president-generaal of iets dergelijks bij Philips. Komt allemaal op hetzelfde neer. Baas.

  11. Ximaar schreef:

    Duidelijk dat je opschaalt richting CDO (Chief Dictating Officer).

    Natuurlijk prima dat je het personeel behoed voor zo’n gezondheidsrisico.

    Bij mijn eerste baas (een topdictator die flink paranoia was) werkten we in een dependance. En die keet had een achterraam vanwaar het nog maar 20 meter lopen was naar een banketbakker. Dus klom daar af en toe iemand uit om gebak te scoren. Gezond, lekker en lichaamsbewging. Zoiets hoefden wij niet aan onze CDO te vragen, dat vond ie vast goed. 🙂

  12. Bertie schreef:

    Chief Dictator …? Hahahahaha….

Zegt u het maar

