Wat je ziet is wat je krijgt

Ik wil even iets met u delen, maar u mag er niet verder over praten. Het gaat namelijk over de bacteriën die laatst ontdekt zijn in de broodjes kebab. Ik probeer u aan het denken te zetten. Heeft u ooit een bacterie gezien? Nee hè? Ja, wat vage krioelende vlekjes onder een microscoop, maar ik ga u vertellen dat u in het ootje genomen wordt door onze overheid. Het zijn Noord-Koreaanse toestanden. Bacteriën zijn gewoon een verzinsel van de overheid, en wel om het volk in toom te houden. Als er een opstand dreigt, komt de overheid met een verhaal over resistente TBC, en wij vluchten braaf onze huizen in. Houdt ramen en deuren gesloten. Het is toch ook een belachelijk verzinsel, beestjes die zo klein zijn dat we ze niet kunnen zien, hoe konden we er ooit intrappen? Het is net zoiets als vergif waar je heeeel langzaam aan dood gaat. En dan nu in de kebab. Het is belachelijk. Ik zal u zeggen wie de opdracht tot dit onderzoek heeft gegeven. Eigenlijk kunt u het wel raden toch? Wie heeft er nu belang bij om shoarmazaken in diskrediet te brengen? Juist.

Nu ik dit complot heb ontrafeld lopen we gevaar. Nu krijgen we binnenkort te horen dat er meteorieten rondvliegen die onze aarde bedreigen. Houdt ramen en deuren gesloten. Of dat we sterren zien die er al een miljoen jaar niet meer zijn. Terwijl we ze gewoon zien! Wat heeft er in ons kunnen varen dat we dit slikten? En hoe wist de overheid dat we dit massaal zouden geloven? Ja, sommige indianenstammen in Brazilië, die kreeg je niet zo gek, maar die werden dan weer voor achterlijk gehouden. Ik vraag me af wat er nog meer niet klopt aan wat er in onze schoolboeken stond. Voorlopig hanteer ik de WYSIWYG methode.

4 reacties op “Wat je ziet is wat je krijgt

  1. Irene schreef:

    Zo kun jij enorme rampen voorkomen! Gewoon niet kijken!!! Dank, je bent ons aller redder in nood!

  2. jenni70 schreef:

    Dus die zalm was ook helemaal niet besmet.. mooi is dat! Zijn wij even mooi geFopt door Foppen…

  3. Bertie schreef:

    O heerlijk, een gelijkgestemde achterdochtige. Heus Mack, dit doet me zoveel goed. Trouwens, wat vind je van die overdreven strenge spamfilters? Ze zijn natuurlijk bang dat we met teveel informatie komen, informatie zoals jij nu geeft.
    Maar pas op joh, Feind hört mit!

  4. Mack schreef:

    Cookies, ook zoiets. Bestaat helemaal niet joh. Gewoon een verzinsel om ons niet wijzer te maken dan we zijn. En wachtwoorden, wat een onzin. Iedereen heeft wachtwoorden, maar niemand heeft echt interessante informatie. Ja, ik dan.

Zegt u het maar

