Lijmen

Ik ben niet zo goed met mankementen. Ik loop nu bijna twee weken te klooien met pijn in mijn been en ik weet er niet goed raad mee. Ik kan nu ook niet zomaar over iets anders bloggen, omdat dit overheerst. Het is geen pijn waarbij je het uitschreeuwt, maar ik word er ’s nachts wel wakker van en als ik een stukje loop gaat het steeds zeerder doen. Het lijkt wel uit mijn rug te komen want als ik mijn rug strek voel ik de pijn erin schieten. Aan de andere kant lijkt het wel alsof er een bloedvat afknelt, al weet ik niet hoe dat voelt. Ik word er best een beetje moedeloos van omdat het niet opschiet. Als ik zou weten dat het volgende week over zou zijn, zou ik er een stuk vrolijker onder zijn.

Vandaag is in het ziekenhuis de pin die in mijn pink zat eruit geschroefd door een vreemde dokter. Toen ik de pleister eraf haalde schrok hij en riep: “So!” Waarop ik vroeg wat er aan de hand was, maar hij deed het uitsluitend om mij aan het schrikken te maken. Hij zei dat hij ook wel eens zei: “Wie heeft dát gedaan?” Vervolgens vroeg hij of ik het zelf wilde doen, en of ik nog een laatste wens had. En dat het misschien wat pijn kon doen, en terwijl hij de pin eruit schroefde en vroeg of het ging, deelde hij mij mee dat het vanuit zijn kant fantastisch ging. Dat soort grapjes. Best wel een droogkloot voor een arts. Hoogervorst was zijn naam, dan weet u dat.

Volgens hem stond de breuk mooi recht maar mijn pink nog niet echt vind ik. Ook daarover twijfel ik of het nog goedkomt. Maar ja, aan de andere kant, ik ben 43 geworden zonder noemenswaardige schade en mag je dan klagen? Neen. Ik moet me er nu bij gaan neerleggen dat het tijdperk van mijn looks definitief voorbij is, maar ik weet nu al dat ik dat niet ga doen. Daar ben ik te onzeker voor. Net nog, Linda zei dat ze zo blij met me was en het eerste wat ik dan zeg is dat ik ook wel een soort Richard Gere ben. Twee seconden zag ik dat ze haar gezicht in de plooi probeerde te houden, maar bij het eerste oogcontact barstte ze in lachen uit. Ik lach dan wel mee, maar eigenlijk is het niet de reactie die je wilt. Maar goed, we doen het er maar weer mee. Als mijn been over is, ga ik me maar eens meer naar mijn leeftijd gedragen. Grmpff.

10 reacties op “Lijmen

  1. ria schreef:

    Ik heb zo’n arm, veel minder pijnlijk als jouw been, maar toch en het duurt al een maand en kan nog wel even duren zei de dokter, als het over zes weken nog niet over is moet ik maar eens terug komen….
    Als die pink gewoon zijn werk kan doen is het toch goed?

  2. Mack schreef:

    Vind je? Dan had ik niet naar de dokter gehoeven ermee. Ik vind het ook wel mooier als je pink weer recht staat.

  3. ria schreef:

    Kan je hem al wel goed bewegen? Dat ging bij mij nl ook niet en die ziet er nog steeds niet uit.

  4. Laurent schreef:

    Verdomd ja, Richard Gere, daar heb je in de verte wel iets van. En dan ben je nog 30 cm langer ook volgens mij. Alleen moet je niet scheef staan natuurlijk, dat past daar niet bij. Maar ik kan me voorstellen dat je goed kriegel wordt van dat voortdurende gezeur in je been.

  5. R van InR schreef:

    Hoogervorst “was” zijn naam?! Heb je hem vermoord?

  6. Mack schreef:

    Nee dat niet. Ik vraag me zelfs af of als je dood bent dat het dan ineens je naam “was”. Blijft het niet altijd je naam?

  7. Fien. schreef:

    Toen mijn zwager overleed vroeg ik aan mijn zusje, welke naam ze nu ging gebruiken. Zij gebruikte de naam van haar man als achternaam.
    Tot mijn verwondering wilde ze zijn naam blijven gebruiken. Ik nog denken uit piëteit, als ze soort doorleven van zijn naam. Maar nee, het kwam voort uit een praktische gedachte. Hij had een korte en krachtige naam. Wij zijn gezegend met een dubbele. Die op geen enkel pasje past.

  8. Ximaar schreef:

    Afknelling ener bloedvat geeft het slaperige (tintelende) gevoel in een arm, been, pink of vinger. En zorgt ervoor in de ergste gevallen dat je niet op zo’n slapend been kan staan.

  9. Bertie schreef:

    Volgt Kaas ook nog?
    Maar serieus, ik ben met je begaan. Pink, been.. trouwens, hoe is het daarmee?

  10. Mack schreef:

    Pink, mwah, ze zeggen wel eens dat alles recht zal komen, maar in dit geval betwijfel ik het. Been gaat ietsjes vooruit, maar het houdt niet over. Ik loop nog mank.

Zegt u het maar

