Dus ja.

Tot nu toe helpt het niet echt voor de inspiratie, Facebookloos te zijn. Maar of het daar door komt, ik weet het niet. Ik rij in het donker weg, ga achter een bureau zitten, kom er tot ’s avonds niet meer vandaan en rij in het donker terug. De hele dag zie ik geen steek. Op radio 1 gebeurt ook weinig omdat iedereen met wintersport is en dus gaat het over de luchthaven van Berlijn die nog niet klaar is terwijl hij dat wel had moeten zijn. Maar de luchthaven van Berlijn is al jaren nog niet klaar, alleen omdat nu iedereen weg is brengen ze het ineens als nieuws. De luchthaven van Vaassen is ook nog niet klaar, sterker nog, ze zijn nog niet eens begonnen, hoort u het op het nieuws, hoor ik het op het nieuws?

Luchthaven en vliegveld hebben praktisch dezelfde betekenis, maar het zijn vreemde woorden. Ten eerste is een haven voorbehouden aan schepen, en ten tweede bevindt die haven zich niet in de lucht. Tenminste, niet meer dan elk ander gebouw. Vliegveld is ook niet helemaal logisch. Het veld vliegt niet, het veld wordt niet gebruikt om te vliegen, hooguit om op te stijgen. Landingsbaan is naar mijn mening weer wel goed, startbaan niet. Nou ja, u merkt het al, dit schiet ook niet op. Als ik alle woordcombinaties die onlogisch zijn moet gaan ontleden kom ik helemaal nergens meer aan toe. Ik zal wel eerst door de drukte van januari heen moeten.

13 reacties op “Dus ja.

  1. Margo schreef:

    Het komt goed. Gewoon doorademen. Hoe gaat het met je been?

  2. CiNNeR schreef:

    Ja, gaat het al iets beter dat je weer auto kan rijden?

  3. Jenni schreef:

    Nee, het schiet totaal niet op met jou. Kom maar gauw weer terug op Facebook. Wij krijgen die inspiratie wel weer op de rit.

  4. Mack schreef:

    Cinner/Margo: Het gaat langzaam beter, maar ik kon al weer autorijden voordat ik kon lopen. Loop nog steeds mank, maar de pijn zakt letterlijk en figuurlijk. Zit nu voornamelijk in mijn onderbeen.

  5. Eva schreef:

    Wanneer begin je nu eens met lichttherapie?

  6. Mack schreef:

    Heb ik dat nodig denk je? Straalt het duister van me af momenteel?

  7. Eva schreef:

    Nou ja, ik onthoud nog wel eens wat. En aangezien zelfs ik er een beetje last van heb, pokkeweer gecombineerd met heel snel donker buiten, kan ik me zo voorstellen hoe jij je voelt momenteel. Tel ik het Facebook verhaal erbij op en de verdwenen inspiratie, kom ik weer eens tot de conclusie dat je lichttherapie nodig hebt 😉
    (Sorry voor het o.a.tje)

  8. Irene schreef:

    Wat is er fout aan startbaan? Een vliegtuig moet toch ook weleens weer weg kunnen raken nadat het ergens geland is, waar moet dat dan gebeuren?
    Verder wat Jenni zegt.

  9. Mack schreef:

    Het starten van de motor gebeurt naast de startbaan. Dat is denk ik onlogisch.

  10. yukikopesik schreef:

    Ik geloofde nooit zo in lichttherapie, tot ik net iets teveel enthousiaste verhalen hoorde. Al zou het placeboeffect zijn, dan is dat ook een gunstig effect. Maar wel fijn dat je bijna tot de conclusie bent gekomen dat die facebookloosheid niet bijdraagt aan je geluk. Er gloort weer hoop aan de horizon.

  11. Laurent schreef:

    Het zijn ook wel zelfs voor deze tijd van het jaar erg donkere weken geweest, bijna geen helder weer. Ik werd er niet gedeprimeerd van maar wel slaperig.

  12. CiNNeR schreef:

    Wat vreemd dat de pijn letterlijk zakt. Zou het een infectie geweest zijn?

  13. Bertie schreef:

    Ik vraag me af of je wel genoeg winterslaap krijgt.

Zegt u het maar

