We gaan het helemaal anders doen!

Ik was vanochtend voorlopig voor de laatste keer bij de fysiotherapeut en spontaan heb ik weer meer last van mijn been. Pijn kun je het nu niet echt meer noemen, maar toch loop ik weer iets moeilijker dan gisteren. Ik kwam wat aan de praat over mijn leeftijd en dat ik toch wel het gevoel had dat het beste eraf was. Dat ik bij het minste of geringste last kreeg van mijn rug en dat dat toch de leeftijd moest zijn. Dat ik nu 43 was en het wel begon te merken. Ik gaf nog net niet alle hoop op. Hij was het er niet mee eens. Hij zei dat hij nu 44 was en zich in de bloei van zijn leven voelde. Dat hij nog steeds hard de berg af skiede en dat hij zich prima voelde. Ik bekeek hem nog eens, en schatte hem toch wel bijna tien kilo lichter dan ik. Ik zei dat hij ook wel in een wat betere conditie verkeerde, maar die kreeg ik terug met de opmerking dat ik daar zelf bij was.

Hij legde me uit dat mijn rug niet perse een zwakke plek hoefde te blijven als ik maar ging lopen. Ik kreeg een technisch verhaal over drukverschillen en doorbloeding en ik geloofde hem. Ik gaf hem een hand en stapte in mijn auto. Het eerste wat ik deed was Linda bellen met de mededeling dat we het helemaal anders gingen doen. Niet dat ik haar kon bereiken, dat niet, en toen ze ’s middags terugbelde was de essentie van mijn opgewektheid alweer weg, waardoor het verhaal niet goed overkwam en ze geen idee had waar ik het nu eigenlijk over had, en ze snapte al helemaal niet waarvoor ik nu gebeld had.

Maar goed, het is dus nog niet te laat. Ik had me er eerlijk gezegd al wel bij neergelegd dat ik er voortaan een tandje af zou moeten halen. Maar dat blijkt dus niet nodig. Er kan eigenlijk makkelijk nog een tandje bij. We gaan het helemaal anders doen! Wanneer is de volgende Tour?

9 reacties op “We gaan het helemaal anders doen!

  1. Eva schreef:

    Dat stukje dat je Linda ging bellen -> erg grappig.

    Verder kún je het inderdaad anders doen. Ik ben het ooit ook anders gaan doen en ik voel me er inderdaad veel beter bij.

  2. Irene schreef:

    Wat goed, het kan zeker anders allemaal. Flink bewegen dan gaat het steeds beter en het wordt steeds leuker ook nog, neem dat maar aan van een ouwe taaie.

  3. ria schreef:

    Tijd voor een nieuwe hond, dan moet je wel.

  4. yukikopesik schreef:

    Ik zei toch dat fysio niet helpt. Mensendieck, dat hielp bij mij een beetje, de rest totaal niet.

  5. Laurent schreef:

    Die Tour moet wel zonder Epo tegenwoordig hè.

  6. CiNNeR schreef:

    Ben benieuwd wat je dan precies allemaal anders gaat doen…

  7. Eva schreef:

    Zie je wel, Yukiko zegt het ook al 😉

  8. Bertie schreef:

    Lopend naar de brievenbus om de logs per snailmail te bezorgen? Zal ik vast mijn adres geven?

  9. R van InR schreef:

    Geweldig! Laat die mid-life crises achter je, ga veel meer bewegen, val af, stop met roken, matig je drinkgewoonten, ga gezond eten, maak je niet druk over van alles en nog wat, trek je niks van de buren aan, stoor je niet meer aan collega’s en begin met genieten.
    Vandaag is “the first day of the rest of your life”.

Zegt u het maar

