Blaat

Morgen mag ik ze weer ondergaan, de vernederingen van de Ajax “supporters” op mijn werk. Ze weten niet wie er in hun elftal speelt, en ze zijn er hooguit een keer geweest als ze gratis meemochten naar een skybox, en waaien met alle winden mee. PSV is het provincieclubje met het grote geld dat alleen maar kan kopen en geen eigen opleiding heeft, dat is wat ze nablaten, vergetend dat de begroting van Ajax groter is dan die van PSV. En vergetend dat Ajax in de top 10 van duurste aankopen uit de geschiedenis van de eredivisie het vaakst voorkomt en de hoogste plaatsen bezet houdt. Natuurlijk, het is een prachtige club, en de beste voetballers uit de Nederlandse voetbalgeschiedenis hebben er gespeeld. Statistisch zijn ze ook de beste club van Nederland, en ze kunnen er ook niks aan doen dat ze, doordat ze het vaakst winnen, ook de meest oppervlakkige supportersschare achter zich hebben, maar die arrogantie van de supporters is totaal misplaatst. Massaal komen ze uit hun holen als er gewonnen wordt om een lange neus te trekken naar de rivalen, terwijl die met een bloedend hart op de grond liggen van verdriet. De Ajax supporter stapt na een verliespartij gewoon over naar hockey om daar in de waan van het feestgedruis mee te banjeren. Zo doorstaat de Ajax supporter barre tijden. Niet in staat tot het als een man dragen van het verlies, zoals ik wel doe.

Ik was zo gebrand op de overwinning vandaag, dat ik het niet aandurfde om PSV op facebook al aan te moedigen vanochtend. Op een kinderfeestje zag ik dat de stand 2-2 was, en na thuiskomst heb ik buurman Bolderbast niet horen schreeuwen ten teken dat zijn cluppie had gescoord, dus toen ik studio sport keek zag ik de 2-3 ook niet aankomen. Een blunder van jewelste van de keeper van PSV en een dolksteek in mijn hart.

Maar goed, PSV heeft het dit seizoen niet verdiend om kampioen te worden, daarvoor werd er te slecht gespeeld. Teveel onnodig puntverlies van de club die onder druk staat. Bovendien, als ze kampioen waren geworden hoor ik alweer het deskundige commentaar van de meewaaiers: “Kampioen van de armoede.” De interviewer die Dick Advocaat aan de tand mocht voelen deed er ook een schepje bovenop: “Dit zou toch jullie jaar worden? Jullie zouden kampioen worden, Van Bommel werd gehaald en het was de 100e verjaardag?” Dick was zichtbaar geirriteerd, maar liet zich toch niet uit de tent lokken en zei dat Ajax het beter had gedaan. Ja, dat is zo. Frank de Boer heeft al dezelfde arrogantie over zich gekregen als waar hij zo tegen ageerde toen hij bij Ajax kwam voetballen en hij door de jongens uit Amsterdam als boertje werd bestempeld, omdat hij uit de provincie kwam, niet vanwege zijn naam.

Nu mag ik morgen de vernederingen ondergaan. Want ik ben vanaf mijn 9e al voor die arrogante club uit Eindhoven die alles met geld van Philips bij elkaar koopt.

8 reacties op “Blaat

  1. Ximaar schreef:

    Kom je niet overal te laat achter? 🙂

    AZ en Utrecht was weer een duidelijk partijtje matchfixing. Ongelooflijk dat die journalisten daar geen vragen over stellen.

  2. Laurent schreef:

    Journalisten schrijven en vertellen alleen wat hun onderwerpen goed vinden dat ze schrijven, anders krijgen ze hun nutteloze interviewtjes niet meer.

  3. von Bloghausen schreef:

    Jammer. Geen woord over mijn cluppie die het, sinds bekend is dat de trainer opzout, uitstekend doet.

  4. Fien. schreef:

    Lees even http://www.stroomopwaarts.com. The day after. Geschreven door een supporter.

  5. Mack schreef:

    Ja, gelezen. Die kan goed tegen zijn verlies. Ik heb alleen maar “Eindhovuh de gekstuh..” gehoord vandaag.

  6. robschimmert schreef:

    Ik weet dat je er niks voor koopt. Maar ik vind het een compliment waard hoe je de teleurstelling en de tegenvaller van je af hebt geschreven. Jij bent dus die ware supporter die ik ook graag wil zijn. Alleen van een andere club.

  7. Mack schreef:

    Dank je. Ik voel me al beter. Vanochtend moest Youp van ’t Hek ook nog even zout in de wonden gooien. Volgende keer ga ik bij hem op de eerste rij zitten en dan maak ik hem af.

  8. robschimmert schreef:

    Dat soort triomfalisme ten koste van anderen zegt mij steeds minder en schiet volgens mij weinig op. Ik hoop oprecht dat men bij PSV zijn les heeft geleerd en het over een andere boeg gaat gooien, dezelfde als Ajax en Feyenoord al eerder deden. Dat komt de Nederlandse voetbalcompetitie alleen maar ten goede en bijdragen tot een versterking van het Nederlands voetbal in Europees verband. Laat Cocu in het voetspoor van zijn kameraad de Boer treden

Zegt u het maar

