Angermanagement

irritantIk heb er al vaker over geklaagd, maar ik doe het nog maar eens. Makers van ongevraagde reclame op mijn computer moeten dood. Met veel pijn. Want sinds kort laat mijn weblog hysterische plaatjes zien, dat ik een directe prijs heb gewonnen, of dat een vrouw 27 lijkt, maar 53 is. De directe prijs is een iPhone 5, en daar zit ik al niet op te wachten, maar helemaal niet op een stuiterend beeld ervan in mijn scherm wat ik niet weg kan klikken omdat als ik op het rode kruisje klik, gelijk doorgeleid wordt naar een pagina waar een vrouwenstem in Robin van Persietaal zegt: gefeliciteerrjjd.

Kijk, ik blijf uitwendig rustig. Ik zie in mijn ooghoek de reclame stuiterend in mijn beeld, hij trekt geen aandacht, hij is schreeuwend irritant. Waarschijnlijk heb ik onlangs iets geinstalleerd wat deze reclames veroorzaakt. Dus ik verwijder maar even iets wat ik niet ken van mijn computer, maar dat bleek achteraf iets met de videokaart te zijn, waardoor mijn scherm ineens vrijwel onleesbare grote iconen laat zien. Na een hoop gepiel en een paar keer opnieuw opstarten heb ik het weer hersteld.
Ergens heeft een IT-er dit bedacht. Hij kwam met het plaatje bij zijn manager maar die zei: “Nee, maak het zo dat het ook nog rondstuitert, zodat het zijn aandacht wel moet trekken, en maak het ook zo dat als hij op het rode kruisje klikt, dat hij dan doorgeleid wordt naar de pagina waar we hem hebben willen. Nee, weet je wat, doe ook nog maar zo dat de reclame de pagina waarop hij aan het werk is uit elkaar trekt zodat het slecht leesbaar wordt voor hem. Oh ja, morgen hebben we spamverstuur vergadering, 10:00 uur, denk eraan.

Die manager moet dus dood. Met een middeleeuwse zaag. Maar misschien vindt u dat iets teveel van het goede en vindt u gewoon dat het wel af kan met het tegen de grond slaan en keihard op zijn neus blijven inrammen. Omdat we immers wel beschaafd zijn in dit land. Op zich kan ik daarin meegaan. Je moet je woede immers te allen tijden kunnen beheersen.

11 reacties op “Angermanagement

  1. Ximaar schreef:

    Ah het bericht staat er weer.

    Bij Internet Explorer zie je geen reclames en bij Firefox of Chrome moet je even ABP (AddBlock Plus) als pluginn toevoegen.

  2. Mack schreef:

    Ik heb Internet Explorer. 10.0 Hoe kan dat nou?

  3. Mack schreef:

    Hoe vaak ik het ook wegklik, het komt steeds weer terug. En ook steeds andere reclames. Allemaal knipperend.

  4. Irene schreef:

    Helemaal mee eens. Aan het kruis met zulke lui.

  5. Margo schreef:

    Dat ia inderdaad super irritant. Bij epileptici kan het een aanval ontlokken. Ik heb het bij jou nooit gezien, misschien ben jij de enige die het ziet?

  6. robschimmert schreef:

    Ik heb er geen last van. Ik weet niet waar je het over hebt. Wat doe ik dan goed waardoor mij deze ellende bespaard blijt? Moet per ongeluk zijn, want zo’n crack ben ik niet. Ik overtref je ws. in digibetisme.

  7. Ximaar schreef:

    @Mack: Ik heb Internet Explorer 8 omdat 9 en 10 ongeschikt zijn voor XP. Ik kan je dus aanraden om Chrome of Firefox met ABS te gebruiken.

  8. Laurent schreef:

    Ik heb het al eens beschreven: bedenkers van irritante reclames moeten een enkelband krijgen, en bij elke reclame moet de mogelijkheid zijn om aan te geven dat je die irritant vindt. Op tv, reclame, of internet. En elke keer als iemand dat aangeeft gaat er een elektrische schok door die enkelband. Moet je eens zien hoe snel het dan met die zogenaamd effectieve irritante reclames is afgelopen. Iemand martelen om hem zo tot aankoop te dwingen zal ook best effectief zijn, maar daarom moet het nog niet toegestaan worden.

  9. Emigrant schreef:

    Inderdaad, zulke reclame kan tot grote razernij leiden en is bovendien niet effectief. Heb nog nooit een reclame van het internet onthouden; in tegenstelling tot billboards of advertenties in bladen en kranten, die je tegen heug en meug wel moet onthouden..

  10. pjotr schreef:

    Je voorstel om de bedenkers van dit soort ongein met “de zaag” te behandelen, ondersteun ik van harte. Weg met dat irritante gedoe met bewegende en verspringende reclame.

  11. Mack schreef:

    google chrome vanaf nu. Nu even tijdelijk geen last meer.

Zegt u het maar

