The next three days…

We waren uitgenodigd om ergens Surinaams te komen eten. Rotti, kousenband, u kent het wel. Erg lekker, maar daardoor waren wij een klein beetje later thuis dan de planning was. De kinderen moesten ook naar bed, weet u. Om negen uur lagen ze erin en ik stelde voor om een film te kijken. Ik had er een in gedachten die we al in februari hadden opgenomen, maar ik moest Linda nog zover krijgen, want als we laat aan de film beginnen, eindigt hij ook laat. Maar na licht aandringen stemde ze in. The Next Three Days. Vorige week had ik werkelijk een flutfilm uitgekozen, Ghost Rider met Nicolas Cage. Dus van deze hoopte ik dat hij beter zou zijn, want anders krijg je zo’n onterechte reputatie.

Nou, beter is een understatement. Russel Crowe speelde een man die koste wat kost zijn onschuldige vrouw uit de gevangenis wilde halen. Hij speelde een echte man die levensgevaarlijk spel speelde om zijn vrouw weer bij hem en zijn zoontje te krijgen. Daarna zouden ze moeten vluchten en alles achter moeten laten, maar zo zij het. Met een list had hij het voor elkaar gekregen dat zijn vrouw vanuit de gevangenis naar het ziekenhuis werd gebracht, en daar sloeg hij toe. Vermomd als ziekenbroeder dwong hij de agenten met een pistool hem zijn vrouw terug te geven. En toen sloeg het noodlot toe. John de Mol had besloten dat Hart van Nederland door de film heen werd uitgezonden. En daar hadden wij niet op gerekend. Dus het laatste deel vanaf de vlucht stond er niet meer op. Linda gilde en ik vervloekte degene die hiervoor verantwoordelijk was. En bij mij is dat automatisch John de Mol.

Daar zaten wij dan, verbijsterd achtergebleven op de bank. Ons restte niets anders dan elkaar te troosten en wraak te zweren. Linda ging huilend naar bed en ik ging verslagen op zoek naar het plot van het verhaal. Waardoor ik te weten kwam dat de vluchtpoging uiteindelijk lukte en ze in Venezuela terechtkwamen. De rechercheur die hen moest opsporen ontdekte dat de vrouw onschuldig was en besloot het erbij te laten. The End. Dat was het beste wat ik er nog van kon maken. Een beetje man download natuurlijk gelijk die film zodat het einde nog bekeken kan worden. Maar ik ben meer dan een beetje man, dus ik heb geen idee. Bij de eerste poging kwam er in beeld te staan dat het bestand dat ik wilde downloaden schade aan de computer kon veroorzaken en ik wilde het leed niet nog erger maken dan het al was. De komende drie dagen zullen duidelijk moeten maken of we met dit gemis aan kennis verder kunnen. Het zou mij niet verbazen als je hier in Amerika met succes een rechtszaak over kunt voeren. Zodat we die John de Mol in één keer leeg zouden kunnen trekken en hij het voortaan uit zijn botte inhalige hersens laat om zulk leed te veroorzaken bij de brave burger.

4 reacties op “The next three days…

  1. Laurent schreef:

    Oh dat is me toch zo vaak gebeurd dat er nét iets mis liep met een opname, of dat er iets vóór zat waardoor het einde er niet op stond. ONUITSTAANBAAR inderdaad!

  2. Fien. schreef:

    Ha ha ha. Stomme tv. Haal Arne Dahl uit de bieb. Een Zweed. Begin te lezen. En je blijft lezen. Moet ik wel opmerken dat het bij ons een avond en een nacht geonweerd en geregend heeft. Maar dan nog.
    De buurman heeft nu 4 hengels uitgegooid. God zij dank nog niets gevangen. De Franse clan is uitgezopen en naar huis vertrokken. Er staan nu alleen wat Engelsen ( met alleen maar enorme campers, ik dacht dat het crisis is, blijkbaar daar niet) en wat Hollanders. Die herken je aan de fietsen op de dissel of achter de caravan.
    Het begint drukker te worden. De vakanties barsten zo weer los. We gaan nog een paar dagen onder Troyes staan. En dan door naar de Ardennen. Bertrix. Best mooi Irene de omgeving, maar wel veel bomen.
    Lees wel weer over twee weken hier. Tot dan.

  3. Irene schreef:

    @fien:Dan zou ik nu toch maar eens langskomen, Bertrix is om de hoek. Mack doet dat nooit, maar dat is mack. Jij durft vast wel 😉 Maar nu lees je dit niet, zul je altijd zien

  4. Margo schreef:

    Jaja, zelfs digitale tv kan dat niet zo finetunen dat de film begint bij de film en eindigt bij de aftiteling. Eerst een hoop reclame en dan mis je het laatste kwartier en dus de ontknoping. Pas ook meegemaakt toen we een detective opnamen en afkeken. Nu neem ik het programma erna ook maar op. Stomme tv inderdaad.

Zegt u het maar

