Nevada

Het zijn drukke weken geweest op mijn werk, en ik heb een soort van vriendschappelijke relatie opgebouwd met een Noorse collega. Het ging om een zogenaamde wereldwijde roll-out van een ERP pakket, en in de Benelux vestiging waar ik werk, zijn nieuwe records gevestigd. Ik zal er niet teveel op in gaan, maar belangrijk voor u is te weten dat we de Duitsers hebben verslagen en dat we de ranglijst aanvoeren. We hebben het gevierd met elandvlees en patat speciaal. Gisterenavond, toen we klaar waren trakteerde ik Thor (de Noor) op patat speciaal, want ik vond dat hij dat gegeten moest hebben na zijn verblijf in Nederland. Kort daarna haalden we zijn vrouw op van het station in Amersfoort, die over was gekomen om vandaag met haar man naar Italië door te rijden voor een vakantie. Zoals mij niet verbaasde door de manier waarop mijn vrouwelijke collega’s op Thor reageerden, had hij een aantrekkelijke vrouw met blond, lang haar. Ze zeulde zware handbagage mee en zei dat het haar veel moeite had gekost om die in het bagagevak van het vliegtuig te krijgen. In Noorwegen waren niet meer zoveel gentlemen klaagde ze, dus moest ze het zelf doen. Ik zei dat er in Nederland ook niet meer zoveel waren, maar dat er hier en daar nog wel eentje te vinden was, en hield de deur van mijn auto voor haar open. Zo makkelijk scoren weer.

Laat was ik thuis en vroeg moest ik op. Hans speelde zijn eerste voetbalwedstrijd in clubverband. Op kunstgras nota bene. Ik hou best van voetbal, ik heb het zelf ook gespeeld, maar half negen is best vroeg, maar daar is overheen te komen. Waar al moeilijker over heen te komen was, was de geluidsinstallatie daar die op dat tijdstip al veel te harde Golden Earring muziek speelde. Maar gelukkig toen de wedstrijd begon ging dat zachter. Waar helemaal niet overheen te komen was, waren de twee achterlijken naast mij die hun kind stonden aan te moedigen. 20 meter verder stond er nog een die klonk als een schorre buldog. Een van hen was een wijf. “Vrijlopen! Afspelen! Even sorry zeggen! Actieve houding! Schieten!” Dat soort termen. En dan nog een paar compleet achterlijke namen van die kinderen erbij. Nevada of zoiets. En ik zweer het, geen vijf seconden stil. Mijn buurman aan de andere kant zei zachtjes tegen mij dat die kinderen dat geschreeuw toch niet hoorden. Ik zei wat harder dat het hoogst irritant was. En dat was een understatement. Het is een reden om je kind weer van voetbal af te halen, al kun je hem dat niet aandoen.

Hans deed het goed. Zeker niet het beste, maar hij was voor het eerst. Maar ik zag hem toch een gat trekken op een manier die me aan Marco van Basten deed denken. Hij had de voorzet moeten krijgen maar fucking Nevada ging voor eigen succes. Roemloos ging de kans ten onder. Maar ons pensioen staat vast. Als hij maar niet om onverklaarbare redenen op zijn 12e stopt, net als zijn vader, die een carrière als boekhouder verkoos. Maar die nu wel wereldkampioen is en de Duitsers verslagen heeft.

7 reacties op “Nevada

  1. Fien. schreef:

    Ook boekhouders kunnen sexy zijn. Net zoals technische electromannen.
    Maar die Duitsers verslaan, dat had in 1974 moeten gebeuren. 7 juli, weet iemand het nog?

  2. Mack schreef:

    Oeh, was dat vandaag? Nee, ik weet het niet meer, ik was te klein. Maar ik heb er vaak beelden van gezien. 17 passes, een provocatie, een penalty en we tuinden er in.

  3. von Bloghausen schreef:

    Och man, ik kan ook helemaal niet tegen dat soort wijven. Poepziek word ik er van.
    Bij de eerste de beste zware koffer gelijk piepen. Bah!

  4. Margo schreef:

    Ouders langs de zijlijn zou verboden moeten worden.

  5. Eva schreef:

    Ik heb laatst een Duitser geholpen, ik beken. Hij wist niet hoe het tankstation werkte (zo een waar je alleen buiten kunt pinnen en daarna pas kunt tanken). Ik had een moment van glorie kunnen beleven want zijn tank was echt leeg, maar ja, dat zit er niet in hè?

  6. Pauline schreef:

    Ik zit tot mijn nek in IFS momenteel, nog effe en we zijn collega’s 🙂

  7. Ximaar schreef:

    Zal wel zijn omdat zijn zusje Virginia heet. Lijkt me voor ouders wel een practische naam: “Nee vada, Nee-ee!” Ariezona is als zoon van Arie nog wat logischer. ; – )

Zegt u het maar

