Dwars

Zo, hoe het gebeurt weet ik niet, maar het gebeurt me ondanks dat ik het probeer te voorkomen. Nu moet ik volgende maand naar Helsingborg en de maand erop naar Stockholm en Spanje. En waarvoor? Omdat mensen, vele malen belangrijker dan ik, dat hebben besloten. Ik word dus geleefd en daar hou ik niet van. Dus dan ga ik tegensputteren. In werkelijkheid is het natuurlijk gewoon een extra week betaald verlof, maar ik vind het allemaal vrij zonde van het geld en bovendien kan ik niet zonder Linda niet zonder me. En dan word ik dwars. Niet dat ik hier tegenaan ga schoppen want dan hebben ze door dat ik het niet leuk vind, voor zover ze dat al niet ruiken, maar tegen de commerciëlen bij ons. De geldwolven.

Zo mailde de op een na grootstverdiener van ons bedrijf mij of het salaris voor het weekend over gemaakt kon worden. De man heeft nooit ergens tijd voor maar wel hiervoor. Nu was ik dat toch al van plan en heb het vandaag gedaan, maar niet voordat ik hem een mailtje teruggestuurd had met de mededeling dat ik het had overgemaakt maar dat ik de directeur niet kon bereiken. En dat als hij niet binnen een uur zou goedkeuren, het te laat was om de salarissen nog voor het weekend eruit te krijgen. Met een Bcc aan de directeur. Kwam niet meer bij.

De op twee na grootstverdiener liep wat scheef. Waarop ik zei dat dat kwam omdat hij zijn gewetensengel van zijn schouder had gerost en dat hij dus nu gebukt ging onder de duivel die nog op zijn andere schouder zat. Hilariteit alom. Een verkoopster die met alle trends meewaait en over alle nieuwe dingen enthousiast is, gedurende precies een dag, daarna hoor je haar er niet meer over, vond een bepaalde afspraak buitengewoon belangrijk waarop ik haar vertelde dat zij alles buitengewoon belangrijk vond. Schaterlachen overal.

Maar de mooiste, vond ik zelf, betrof een externe consultant, hockey, tennis en roken, 22 jaar, die aan tafel vertelde dat zijn kruisband was gescheurd en dat hij volgende week geopereerd zou worden. Iemand merkte op dat het resultaat van zo’n operatie afhankelijk kon zijn van de arts die je trof. Hij antwoordde dat hij geopereerd werd door een collega van zijn vadejrrr dus dat dat helemaal goed kwam. Waarop ik opmerkte dat het er natuurlijk wel vanaf hing of zijn vader dan ook arts was. Zou zijn vader loodgieter zijn dan zou ik er nog niet al te zeker van zijn. Whoehaahaha klonk het aan tafel.

Dus ja. Misschien vinden ze het in Zweden wel gewoon leuk als ik kom.

13 reacties op “Dwars

  1. R van InR schreef:

    OT. Reed jij laatst in een VW Golf? Zo ja: Whoehaahaha!
    Je moet het allemaal niet zo negatief bekijken en gewoon lekker genieten als je naar Helsingborg, Stockholm en Spanje gaat. “Zonde van het geld”, wat een onzin.
    En Linda kan heus wel een paar dagen zonder je.

  2. Mack schreef:

    Ja, ze gaven mij een Golf mee. Ik vermoed een complot. Gelukkig kreeg ik daarna een vragenlijst en één van de vragen was of ik tevreden was over het vervangend vervoer. En wat zit jij al mijn argumenten ineens af te doen als ongeldig? Dat Irene je ’s ochtends op het paard hijst zodat je de hele dag weg bent wil nog niet zeggen dat dat bij mij ook zo is, hè?

  3. Margo schreef:

    Wat is er met jou? Zo gezagsgetrouw als je was begin je recalcitrant te worden. De expertise van je tandarts trek je in twijfel en nu wil je niet braaf doen wat de baas zegt. Word je volwassen? 😀

  4. Jolie schreef:

    Aha, wat een *wonder* dat ze je naar Zweden en Spanje sturen 😉

  5. Emigrant schreef:

    Uit wanhoop over het gedwongen verblijf in vreemde steden gaan veel mannen daar vreemd.

  6. Mack schreef:

    @Emigrant: En dat weet u omdat?

    @Margo: Je leest altijd maar half hier en reageert het snelst. Ik ben gezagsgetrouw, maar dat geldt voor gezag. Niet voor managers. En die tandarts, hallo, dat kind is geen tandarts die is 22 en denkt het beter te weten dan mijn eigen ex-tandarts met 40 jaar ervaring.

  7. Ximaar schreef:

    In Zweden moet je gewoon denken aan de Zweedse kok der Muppitshow.

    Zelf moest ik nooit naar het buitenland, mij werd het telkens netjes gevraagd of ik wilde. (Ze wisten hoe dwars ik was en als de wens van mij kwam, dan kon ik daar moeilijk dwars zijn.)

    In het buitenland vond ik het prettig, omdat ik me dan meer op 1 preject richtte en me niet met allerlei bijzaken bezighield. Dat kon toen nog. Tegenwoordig krijg je een mobieltje mee en PC met internet en blijven ze je gewoon op die manier over van alles lastig vallen.

  8. Mack schreef:

    @Ximaar, ik heb ook sterk het gevoel dat jouw bezoeken wat nuttiger waren dan de mijne. Aan de mijne zitten vooral de sociale aspecten. Het duurt per bezoek 2 of drie dagen en zoals je weet kunnen ze je de informatie die je krijgt ook per e-mail sturen. Twee A viertjes met nuttige informatie over drie bezoeken gok ik. Dus ja, zonde van het geld, hoewel het natuurlijk belangrijk kan zijn even het gezicht van je buitenlandse collega’s te kennen. Maar dat geldt natuurlijk alleen voor mensen die buiten procedures om willen werken omdat ze geen zin hebben zich aan de procedures te houden. Ze kennen dan kortere wegen om hun doel te bereiken. Zou iedereen zich aan de voorgeschreven procedures houden waren zulke bezoeken helemaal nutteloos. Dus ja, dan zou alleen nog leuk overblijven. Maar ik werk niet voor de leuk! Tenminste, ik vind mijn werk leuk, niet de leuke dingen eraan.

  9. Ximaar schreef:

    @Mack: Het voordeel is dat het dan ook weer zo voorbij is. In mijn geval was het tussen een week en een paar maanden per keer. De weken waren om te vergaderen en de maanden om te werken. Dat laatste was het ontspannendste.

    En heel veel kan prima via de telefoon of skype.

    Wij hebben 1x een HRM’ert meegekregen, wat een ellende was dat. Hij deed het om zo gratis zijn familie in Chicago te bezoeken. Maar na enkele dagen was ie al totaal radeloos. Achteraf voor ons een vorm van vermaak, want anders had ik het hier niet gemeld. 🙂

  10. Laurent schreef:

    Kijk, dat is nu ook waarom ik met zoveel banen moeite had/heb, omdat je geleefd wordt. En dan kun je een baan zoeken die ongeveer bij jou klopt, maar na een jaar gaan ze dan alles veranderen en klopt er niks meer van.

  11. Bjorn schreef:

    Als je niet geleefd wilt worden moet je leven.

  12. xpiramide schreef:

    Das nog eens gesproken !!!

Zegt u het maar

