Op zijn plaats vallen

Er vielen vandaag een aantal dingen op zijn plaats. Een overbuurvrouw die ik al wat langer ken, maar de laatste tijd wat beter omdat haar dochter in het voetbalelftal van Hans zit, en die er goed uitziet, strak haar heeft, make-up gebruikt en een goed figuur heeft, blijkt stewardess te zijn bij KLM. Dat laatste wist ik tot vandaag niet maar het was precies wat er aan schortte tot gisteren. Ik zag haar zo voor me op het vliegveld, lopend in haar hemelsblauwe stewardessenpak, tussen nog wat stewardessen en twee piloten.

Een andere voetbalmoeder heeft altijd gehockeyed hoorde ik vandaag en ook dat klopte exact met haar figuur en gezicht. Toen ik het nog niet wist was er ook niks aan de hand, maar dit maakte het plaatje kloppend. Ik kon haar haast zien rennen met een stick, poloshirtje en rokje. Ze zou zo in het Nederlands damesteam passen.

Een paar weken terug had ik het met haar man, een vrolijke, goeduitziende, jonge sportieve man. Hij komt vaak zijn kinderen naar school brengen in hardloopoutfit. Ik vond het altijd een tikje aanstellerig, totdat ik hoorde dat hij rechercheur was. Hoe ik verbanden leg weet niemand, maar ik snapte ineens dat hij in conditie moest zijn voor zijn werk. Het valt allemaal op zijn plaats.

De stewardess en de hockeyspeelster vroegen wat ik deed. Waarop ik aangaf dat ik boekhouder was. Voor hen stortte de wereld in. Ik zag ze schrikken. Ze hadden alles verwacht, rockster, piloot, commando, astronaut, F1 coureur, maar boekhouder, nee dat niet. Zij zitten met losse puzzelstukjes, terwijl de mijne in elkaar pasten.

11 reacties op “Op zijn plaats vallen

  1. Hermanus schreef:

    Ik heb wel lichte interesse in de eerste optie.

  2. Marloes schreef:

    Schrijver, dat vind ik nog wel bij je passen, maar astronaut? dan moet hun fantasie wel eindeloos zijn…

  3. Margo schreef:

    Rockster dan Marloes 😀
    Overigens gefeliciteerd ouwe!!

  4. Fien schreef:

    Maar wel een boekhouder met een HBO bijscholing in Fa.
    En die stewardess mag maar tot een bepaalde leeftijd.
    En ik heb heel wat jaren getennist, hard gelopen en gevolleybald, maar evengoed een ouwe kop gekregen en een lijf wat bij mijn leeftijd hoort.

  5. Mellody schreef:

    Ik ben een moeder van vier kinderen die niet aan sport doet.., klopt ook precies met mijn figuur.

  6. R van InR schreef:

    En boekhouders . . . dat zij toch altijd knapuitziende goedgebouwde sportieve playboys. Of heb ik het mis?
    OT: Is de naam boekhouder niet wat gedateerd? Komen er nog wel boeken aan te pas, of zijn het tegenwoording altijd computerbestanden?
    Zijn er ook boekhoudsters?

  7. Mack schreef:

    Nee de naam boekhouder is niet gedateerd. Sommigen proberen overal engels van te maken om het op te leuken, op mijn salarisstrook staat ook wat anders, maar boekhouden is wat ik doe.

  8. Fien schreef:

    Is fa trouwens een titel, net zoiets als inr. of ir. of drs. of dr?

  9. Mack schreef:

    Klopt ja. Het komt achter je naam. Maar ik voer hem niet.

  10. R van InR schreef:

    Tjee zeg, net de poll rechts even gedaan; staat Abba bovenaan :-s Ik weet niet of ik hier nog wel terugkom.

  11. Mack schreef:

    Klinkt speciaal goed uit de speakers van een golf.

Zegt u het maar

