Veranderingen

Als een soort sluipmoordenaar heeft het hier toegeslagen en ik heb het niet gezien. Nu ik het zie kom ik in opstand maar is het te laat. Ik kreeg bijna ruzie met Linda omdat zij de vijand binnenliet. En nu is hij binnen en ben ik de oude chagrijn achter de geraniums omdat ik me verzet. KPN heeft een doos afgeleverd en vrijdag wordt hier glasvezel aangesloten. Illegale Polen hebben twee maanden geleden gangen onder dit dorp gegraven en de kabels getrokken. “Goedemorgen”, dat was het enige wat ze konden zeggen, zo vaak als je wilde. Soms vijf keer op het stukje van mijn huis naar mijn auto. Omdat “goede” in het Pools iets als “kut” betekent, zo grappig vonden ze dat. Denk je dat het beleefde mensen waren, welnee, werd je gewoon uitgescholden.

Maar goed, ik kwam er op mijn verjaardag achter en constateerde dat we vanaf vrijdag dus voorlopig geen internet meer hebben. Want KPN en aansluiten, laat mij alsjeblieft niet lachen. De laatste keer dat ik daar intrapte zat ik drie weken zonder internet, en achteraf volkomen onnodig. Maar pas na drie weken dring je door tot degene die snapt dat hij een knopje om moet zetten, en die drie weken daaraan voorafgaand krijg je alleen te horen dat er een monteur komt die hier de boel fysiek moet aansluiten. Maar dat is niet zo, die monteur komt hier zodat hij kan bellen naar een collega dat hij een knopje om moet zetten, en dan werkt het weer. Prutsers, losers, hufters, NSB-ers. En zo gaat het vrijdag weer.

Ik ging dus uit mijn plaat en het werd nog erger gemaakt doordat er dan gesteld wordt dat ik een oude man ben die niet tegen veranderingen kan. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel dat slappe argument van de meningloze meelopers die alles mooi vinden als het maar nieuw is. Want laat mij even heel duidelijk één ding stellen: veranderingen zijn nooit bedoeld om het beter te maken voor degenen die de meeste gevolgen ondervindt van de verandering, ze spekken uitsluitend de kas van degene die de verandering doorvoert. Het nieuwe Operating System van Apple? Het maakt de lay-out anders zodat de meningloze meelopers weer blij zijn, maar wat het werkelijk doet is je telefoon onbruikbaar langzaam maken zodat je een nieuwe moet kopen. En omdat ik dat soort dingen door heb, ben ik een Fred Schuit, een Johan Derksen, en noem nog eens iemand op die veranderingen verwelkomt zolang het verbeteringen zijn. (synoniem voor nadenken)

En natuurlijk, ik ben ook een oude man. Wel 44 jaar, en ik kan heel veel dingen nog 44 keer als het moet. Ha! Maar omdat ik toevallig een aquarium heb en graag naar mijn guppy’s kijk, heb ik het gedaan! Een prachtige glazen bak met een heus verwarmingselement erin zodat de guppy’s zich prettig voelen en levendig rondzwemmen. Ik had tot afgelopen zaterdag geen verwarmingselement en de guppy’s gingen steeds dood. En wat vertelde de meneer van de dierenwinkel mij? Dat ik een verwarmingselement moest kopen want dat was de reden dat ze steeds dood gingen. En ja, daar had hij zelf ook voordeel bij, maar dat is toch een verandering, of niet soms! Een hele verbetering zelfs! Ik omarm dat, ik verwelkom dat.

En of het godsamme nog niet erg genoeg was, werd ik door mijn bloedeigen zus even afgedaan als een ouwe lul omdat ik op mijn verjaardag pantoffels droeg. In mijn eigen huis nota bene! Je hoeft hier niet te zijn hoor, zus! Pantoffels staan symbool voor gezelligheid en dat herkennen ze gewoon niet meer. Nee, ze houden niet van gezelligheid, zo moet ik het zeggen. En het is best een probleem als je als enige de situatie nog juist inziet en de rest zich als makke schapen laat leiden in de val van John de Mol, die symbool staat voor al het kwaad dat er in Nederland is. Want door hem is dat oude lul imago de wereld ingebracht en hij heeft er miljarden mee verdiend. En nu zit-ie nondejuu zelf met z’n pantoffels op z’n leren bankstel van € 80.000 mij uit te lachen. Het wordt tijd dat ik keihard ga terugslaan. Als ik de baas ben van dit land is het eerste wat ik doe de pantoffelwet invoeren. Ha! gezelligheid kent geen tijd. Heb ik eigenlijk een categorie: Mack windt zich ergens over op? Nee? Dan ga ik die nu aanmaken.

21 reacties op “Veranderingen

  1. Laurent schreef:

    Ik heb ook pantoffels, maar ik ben dan ook bijna 50.

  2. Mack schreef:

    Ik had ze al toen ik vier was. Toen was ik al een ouwe lul.

  3. Margo schreef:

    Pantoffels vind ik lullige dingen. Ik loop op blote voeten. Of sokken, of teenslippers. Maar geen pantoffels!
    Glasvezel, wij hebben het een jaar of twee. En om nou te zeggen wat gaat dat razendsnel zeg … Neu!
    Vanaf vrijdag kun je op je iPhone internetten! 😀

  4. Emigrant schreef:

    En dan ook graag de Draadomroep weer terug.

  5. Felicita schreef:

    Echte helden lopen op sloffen!

  6. Laurent schreef:

    Ouderwetse artikelen als pantoffels zijn trouwens, net als zakdoeken, vrijwel alleen nog maar via het moderne internet te krijgen.

  7. Laurent schreef:

    @Margo: blote voeten zijn koud, in je sokken krijg je op die manier gaten en teenslippers zijn martelwerktuigen die in de conventie van Genève opgenomen zouden moeten worden.

  8. Fien schreef:

    Welnee Laurent, ik haal mijn sloffen gewoon bij de schoenwinkel. Heb nu hippe paarse sloffen en draag ze elke avond. Hoewel ik in de zomer op mijn Wolky muilen loop, want dan loop ik van binnen naar het terras en vice versa.
    Dat glasvezelverhaal is hier verleden jaar aangelegd. Zonder een enkel probleem. Het aansluiten door KPN was ook zo gepiept. Wel moest er omdat we het draadloos wilde een draadloze verbindingsadaptor aangeschaft worden. Hup naar Arnhem. En zijn er twee aangeschaft, een voor de exteriorbox in de meterkast, en een voor de ontvanger. 100 Eurootjes. Nu weet ik er niets van, maar dit herinner ik me wel, omdat er toen hevig gevloekt werd bij het installeren. Dat wilde Hans zelf doen, je hebt in de elektro gewerkt en wilt dat wel even demonstreren. Niet dus. Daarom KPN erbij. Tegen betaling uiteraard. Maar toen was het zo gepiept.
    Ik merk er eigenlijk niet veel van, maar volgens de kenner hier in huis is het voor de toekomst aangelegd.

  9. Mack schreef:

    Precies, voor de veiligstelling van de toekomst van KPN.

  10. R van InR schreef:

    Ik was van plan zolang rechts Abba bovenaan staat hier niet meer terug te komen, maar hier moét ik op reageren.
    Nu blijk je, behalve pantoffels te dragen, ook nog guppy’s te hebben! Straks kies je nog een Opel Omega als achtergrond van je web site.
    Pas 44 jaar en nu, terwijl je in een mid-life crisis hoort te zitten, al bejaard; Mack, dat kan echt ook anders!

  11. Mack schreef:

    Ja ja, R, als ik zestig ben ga ik me ook wel weer als een jonge vent gedragen, ok?

  12. Margo schreef:

    Laurent, ik heb vloerverwarming, geen gaten in mijn sokken en loop m’n hele leven al op teenslippers! 😀

  13. robschimmert schreef:

    Mag ik mij op mijn zeventigste er gelukkig mee prijzen dat de tijd gelukkig nog ergens – hier dus – stil blijkt te staan, waardoor ik het gevoel heb nog in mijn wereld te leven…..?

  14. Mack schreef:

    Haha. Ja sorry, maar ik verzet me tegen nutteloze veranderingen. Altijd.

  15. robschimmert schreef:

    Wat zit je dan met een TomTom te klooien, dat instrument dat van jou alleen maar een mak schaap maakt?

  16. Mack schreef:

    Dat zal ik je uitleggen. Het zit ingebouwd in mijn auto. Ik heb er niet om gevraagd. Je kunt het ook niet uitzetten. Elke ochtend zegt hij nu dat de live services binnenkort verlopen en die moet ik updaten. Dat heb ik gedaan, maar de melding is er nog steeds. Ik moet die melding elke ochtend uitzetten, een extra handeling bovenop 10 extra handelingen die je al moet doen ten opzichte van een echte auto om weg te rijden.

  17. Margo schreef:

    Hoezo, je kunt het niet uitzetten? Die van ons kan uit.
    Heb je al contact opgenomen met TomTom om van die melding af te komen?

  18. Mack schreef:

    Die van mij kan ook uit, maar elke keer als je start gaat ie weer aan. Die melding krijg ik niet weg. En nee, ik ga niet met Tom Tom bellen. Ik kijk nog wel een keer als ik meer tijd heb.

  19. Marloes schreef:

    Sloffen…de dingen die ik na een dag hard werken met een zucht van verlichting aan mijn pijnlijke voeten schuif voor instant verwarming….maar ik ben dan ook een our wijf. Die glasvezel he?…da’s helemaal geen glasvezel…das gewoon een andere kabel waarvan ze ZEGGEN dat ie zo snel is als glasvezel…:)

  20. Eva schreef:

    Vorige week héérlijke sloffen gekocht! Ik woon d’r in!

Zegt u het maar

