BMW 650i coupé

Vandaag kreeg ik de kans om een grote ronde te rijden in een 450 pk auto, een BMW 650i coupe. Ik heb gepaste waardering voor BMW’s maar ik vind het wel hoerensloepen. Zeker zo’n zes serie past totaal niet bij een boekhouder met een paar druppels benzine in zijn aderen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik er wel een rondje in wil rijden. 450 pk, meer vermogen in een personenauto heb ik nog niet bestuurd. En het is veel, heel veel. Evenveel als een Porsche 959 van vroeger. Zouden me vroeger verteld hebben dat ik later in een auto met net zoveel vermogen als een Porsche 959 zou rijden, zo ik mij nooit depressief hebben gevoeld. Ik zou gek geworden zijn van blijdschap.

Inmiddels is mijn enthousiasme voor auto’s wat afgenomen ten opzichte van vroeger, maar het is er nog steeds bovengemiddeld. Zo’n 650 ziet er natuurlijk niet uit, maar dat vind ik slechts. Misschien vindt u hem wel prachtig. Van binnen is het ook allemaal niet om heel blij van te worden, begrijp me niet verkeerd, ergonomisch klopt het allemaal, behalve de start/stop knop, die kon ik niet vinden. De afwerking zal top zijn, maar het is wat vreugdeloos allemaal. Er zaten nog net geen zwart leren stoelen in, dan was het helemaal doods geweest.

De sprint is even slikken. Maar niet toegeven en gewoon het pedaal gevloerd houden. Binnen de kortste keren rij je meer dan twee keer zo hard als mag. Mijn medepassagier vond het wat spannend allemaal, maar ja, ik had hetzelfde toen ik naast hem zat. Zijn pech was dat ik hem moest overtreffen en dat ik de bochten al kende. Overweldigend snelle acceleratie. Bruut geluid van de V8.

En toch…het is het niet. Het was met afstand de snelste auto die ik ooit gereden heb, de nummers twee en drie hadden “slechts” 300 pk, maar het is allemaal wat steriel en wat lomp. Ik voel me ook helemaal niet thuis is zo’n auto. Te groot, de duur, te zwaar en te schreeuwerig. Na afloop stapte ik snel uit, want hoe langer je erin blijft, hoe groter de kans dat je je wel gaat thuis voelen in een BMW, en als je eenmaal zover bent, ben je een end van huis.

4 reacties op “BMW 650i coupé

  1. Ximaar schreef:

    Deze zou ook in de categorie ‘Mack wordt wijs’ kunnen, maar gelukkig heb je die categorie niet. 🙂

    Ik vind hem er vrij normaal uitzien, zoals er tig coupé’s van Audi en Opel rondrijden. Zelf heb ik coupé’s nooit mooi gevonden en was wel blij toen de hatchbacks kwamen. Inmiddels is elke auto een hatchback, maar zie je toch ook weer coupé’s opkomen in het straatbeeld.

    In mijn vakantie zag ik een Opel GT op een aanhanger staan. Wit met racesymbolen er op en alsof ie nieuw was. Als kind vond ik dat een mooie auto en nu zie ik pas hoe miezerig klein dat ding is. Daar past maar 3-kwart bestuurder in plus een halve hond.

  2. Mack schreef:

    Ja, dat is echt een overdekte skelter. Voor die tijd rap, maar ik denk dat je hem met een Kia voorblijft.

  3. fairlytrue schreef:

    Dus je hebt nog internet?

  4. Mack schreef:

    Ja, ik laat het gewoon zo. Maakt toch geen verschil, dat glasvezel.

Zegt u het maar

