Deal?

Ooit spraken wij, Linda en ik, af dat we gingen trouwen. Hans was op komst en het was handiger om te gaan trouwen. Linda belde mij op mijn werk dat ze de datum had vastgezet. Het was geen big deal, we trouwden op een doordeweekse dag en er was geen groot feest. Keuzes. Anderen doen het anders, en dat is maar goed ook. Maar dat huwelijksaanzoek, dat kan toch soms gênant zijn. Zoals mijn vrouwelijke collega laatst vertelde. Haar man is wél romantisch dus hij had haar mee naar een restaurant genomen. Hij had wat obers geïnstrueerd, maar waarover dat weet ik niet precies. Midden in een vol restaurant was hij naar haar toe gelopen, op zijn knieën gegaan en heeft haar ten huwelijk gevraagd. Uiteraard zei ze ja, en de overige gasten die het schouwspel aanschouwden, applaudisseerden.

Mijn collega vertelde toen haar vriend opstond dat ze schrok en zei: “ga zitten!” En toen hij op zijn knieën ging de blinde paniek toesloeg. Ze dacht: “ga staan en ga weer op je plek zitten, gek, iedereen kijkt!” Maar het was te laat, de vraag kwam en ze moest wel ja zeggen. Hoe kun je ook anders in zo’n situatie? Ze had er nog niet op gerekend en vond het ongehuwd ook prima, maar ze was overvallen. Niet dat ze niet met hem getrouwd wilde zijn, maar het was de manier waarop.

Haar man is echter na 1 jaar huwelijk nog steeds van de verrassingen, zo had hij voor haar verjaardag weer een restaurant gereserveerd, en stiekem wat vrienden uitgenodigd. Prima, je moet blijven wie je was, anders trouwt je vrouw uiteindelijk een ander dan wie ze in gedachten had toen ze je nog niet zo lang kende. Deze tactiek van het overbluffen in de openbaarheid kan goed uitpakken. Het maakt niet uit of u haar pas drie kwartier kent. Het is de overbluffingsmethode die u zal helpen die allerschoonste aan u te ringen. Een vrouw een vrouw, een jawoord een jawoord.

Dit brengt mij op een idee waarmee ik eindelijk ook rijk ga worden, maar dan moet u het niet van me pikken. Ik begin ook zo’n geile datingsite en noem het huwelijksaanzoek.nl. Ik plak er een plaatje van twee bovennatuurlijk knappe, blije mensen op die elkaar daar gevonden hebben. Vervolgens schrijven drieëneenhalfmiljoen lelijkerds zich in en voor het oog van die meute kan iemand een vrouw digitaal ten huwelijk vragen. Gadegeslagen door zovelen zal zij niet durven weigeren. U zoekt de minst lelijke uit en ik loop binnen. Deal?

7 reacties op “Deal?

  1. Marloes schreef:

    Ik geloof niet dat mijn man dit zo’n leuk idee vindt….

  2. Fien schreef:

    Ha ha ha.
    Wij trouwden in 1969, hartstikke jong, zonder een cent, doordeweeks en met een feest in onze eigen flat.
    De volgende morgen vond ik nog kratten pils in de meterkast.
    En omdat mijn man totaal niet romantisch is, (technicus), weet hij zijn trouwdatum niet eens.

  3. Margo schreef:

    In trouwden in 1974 (ver van hier, zonder familie of vrienden, twee getuigen, zonder feest of poespas) en scheidden 25 jaar later. Ik had me altijd voorgenomen nooit te trouwen, maar nood breekt wetten. Als mijn toenmalige aanstaande mij en plein public ten huwelijk had gevraagd had hij een hartgrondig NEE gekregen. Had hij dat maar gedaan denk ik nu.

  4. Kwebbel schreef:

    Ik heb man al via de digitale snelweg leren kennen dus aan een digitaal huwelijk waag ik me niet haha 😉

  5. R van InR schreef:

    Dit zou 20 jaar geleden een goed idee zijn geweest. Nu zijn er al drieëneenhalfmiljoen dating sites 😦

  6. R van InR schreef:

    (hé, de smilies komen op een andere plaats)

  7. ria schreef:

    Ik weet niet eens meer of ik gevraagd ben, het was vanzelfsprekend, we deden het gewoon, met een feestje en een witte jurk. Ik zou het nooit meer zo doen 😉

Zegt u het maar

