Geer en Goor

Nooit heb ik het willen kijken. Ik weet dat het al heel lang loopt want jaren geleden had een collega het er altijd al over en ik ergerde me dat ik het moest aanhoren. Humor waar je zelf flauw van werd. Moe. Niet leuk. Maar drie weken geleden kwam daar ineens verandering in. Waarom, ik heb geen idee. En flauw is het. Verschrikkelijk flauw. En plat. Geer en Goor horen flauw te zijn. Bepaald niet om te gieren.

En toch viel ik van de bank van het lachen. Als er poepgrapjes werden gemaakt. Als Joling naar de wc was geweest en Gordon moest nog. Dat hij de deur opendeed en zowat flauw viel en dat ook duidelijk liet merken. Of vanavond. Dat ze naast elkaar sliepen en dat Gordon klaagt over de warmte en Joling zich naar hem toe draait en een harde wind laat. Dat Gordon stikt van de lucht en Gerard van de lach. Dat hij nog even extra met de dekens wappert. Ik kwam niet meer bij. En u moet mij maar eens uitleggen wat er niet grappig is aan twee homo’s die naast elkaar in bed liggen, en de één een scheet laat in de richting van de ander? En dat de ander daar hoogst verontwaardigd op reageert? Wat is er in godsnaam niet grappig aan een scheet? Die opgesloten heeft gezeten in de buurt van poep en er daarom ook naar ruikt? En die een dom geluid maakt? Wat is daar nu niet grappig aan? Ik kan niks verzinnen wat lachwekkender is. En dan die strakgetrokken kop van Joling. Zijn wenkbrauwen blijven altijd in dezelfde positie, hoe hard hij ook lacht.

Nee, mijn humor is het niet. Te platvloers en te flauw. Maar Jozef Maria, wat lag ik in een deuk.

17 reacties op “Geer en Goor

  1. robschimmert schreef:

    Ja, ja. Juist ja. Verder commentaar is, denk ik, overbodig.

  2. Mack schreef:

    Ik had jou op één of andere manier al verwacht.

  3. Margo schreef:

    Inderdaad. We hebben de foto gezien. Ik onthou me ook van verder commentaar.

  4. robschimmert schreef:

    En ik voelde op mijn klompen aan dat jij erover ging schrijven nadat Linda jou met deze escapade op FB even in het zonnetje had gezet. Terecht trouwens.

  5. Laurent schreef:

    Overigens hoop ik dat die aangespoelde vieze kwal binnenkort voorgoed van de TV geweerd wordt, na zijn misselijke grap over die chinese zanger. Bij Idols heeft hij eens tegen een meisje gezegd dat ze volgende keer wel eerst haar snor moest afscheren. Als dat mijn dochter was geweest had ik hem even opgewacht bij de artiestenuitgang.

  6. Mack schreef:

    Dat van dat meisje vind ik minder geslaagd, dat van de Chinees, ach, was dat nou weer zo’n probleem? Ik vond het allemaal wel meevallen. Mensen kunnen nergens meer tegen tegenwoordig. De man had toch iets terug kunnen zeggen: aangespoelde vieze kwal ofzo? Had hij meer hits op youtube gekregen dan Gordon zelf.

  7. Mack schreef:

    Ja, zo. Maar dan harder.

  8. Fien schreef:

    Jou reactie is dezelfde als van heel veel Nederlanders. Wat is het probleem om over zo’n Chinees een platvloerse grap te maken. Die het aandurft om voor dat stel te gaan zingen. En zo vlug geen antwoord weet.
    En een grap over een Chinees is weer eens iets anders dan over een Marokkaan.
    Ik zou jou wel eens willen horen als je vrouw er gaat staan en een hoop smakeloze grappen over zich heen krijgt. Want dat Gordon ze paraat heeft, reken daar maar op.
    En natuurlijk weet hij terdege wat hij zegt, en dat RTL hem steunt. Kijkcijfers, nietwaar?
    Ja, we lachen wat af hier in dit land, als de tv aanstaat.
    Het gaat er niet om of je ergens tegen kunt, je hebt respect voor elkaar.
    Hoe luidt het gezegde ook alweer: “Behandel een ander, zoals jezelf behandeld wil worden”, of zoiets.
    En nu ga ik weer op een telefoontje wachten. Mijn tweede kleinkind komt, met een keizersnee. Duim maar even voor me mee dat alles goed gaat en het jongetje gezond ter wereld komt. Er waren wat hartproblemen bij hem tijdens de zwangerschap.

  9. Ximaar schreef:

    Ik heb geen klompen en geen façadeboek en had dit verhaal dus niet verwacht. Goor en Geer ken ik alleen van Koefnoen (waar ze nagedaan zijn) en korte fragmenten in DWDD. Het genre is me daarbij meer dan bekend en ik kan er ook zeker om lachen. Maar om er een uitzending van te gaan bekijken is voor mij teveel gevraagd. Ik kom daar niet toe.

    Dat er hardere grappen in zitten is niet verwonderlijk, op verjaardagen hoor ik die ook. Veel mensen kunnen daar goed mee omgaan. In dat geval hoor je er niets van. Bij langere tenen zorgt het er alleen maar voor dat dit duo populairder wordt.

    Zelf moest ik er erg lachen om een Ghanese jongen van 11 jaar in Taarten van Abel. Tragisch dat dit (in Nederland geboren) jochie naar Antwerpen is verbannen. Wel leuk dat als er over pesten op school wordt gepraat hij zegt dat ie uitgescholden wordt voor ‘kaaskop’ (waar ie overigens goed mee om kon gaan).

  10. Mack schreef:

    Wat is eigenlijk het verschil met Ali B. die tijdens de Voice zegt dat als ze voor hem kiezen hij belooft dat hij ze geen autoradio’s zal laten stelen? Dat hij zelf Marokkaan is? Kom nou, dat is precies hetzelfde, hoor je niemand over. Dat vindt iedereen leuk. Waar slaat dat op?

    Succes met je tweede kleinkind. Ik hoop op een gezond jongetje.

  11. Ximaar schreef:

    @Mack: De kans op een eerste kleinkind is bij mij al minimaal. 🙂

  12. Laurent schreef:

    Fien heeft helemaal gelijk.

  13. Fien schreef:

    Dat kleinkind is van mij en de keizersnee is verschoven naar dinsdag. En nu ga ik kijken naar R.Dijkgraaf. Ben benieuwd of ik er wat van begrijp.

  14. riakristelijn schreef:

    En dat ze dan na de verkoop van de rest, de tafel en stoelen aan flarden slaan en er toch nog iemand komt om ze te kopen 😀

  15. Mack schreef:

    Fien heeft zeker een punt en dat is (voor mij) dat ze het probleem helemaal uit de sfeer van racisme trekt en er een respect item van maakt. Want dat geeft veel beter weer wat er hier aan de hand was. Natuurlijk moet je iedereen met respect behandelen, maar je moet je ook aan de snelheid houden. Sommigen doen dat wel, sommigen doen dat niet. Ik zou zo’n flauwe grap niet maken, maar dat is Gordon, flauw en lafjes. Maar alsjeblieft, racisme is iets totaal anders.

  16. Mack schreef:

    Dijkgraaf, ik viel in de laatste vijf minuten helaas. geweldige man. Het maakt nooit zoveel uit of je het begrijpt. Ik kan zoiets meestal redelijk volgen in de zin van dat ik het al eens eerder gehoord heb. Maar of ik het begrijp is iets totaal anders.

Zegt u het maar

