Kerstgeest

Het was niet mijn beste dag. Ik ben druk op mijn werk en het is zo slecht georganiseerd dat als ik een keer eerder naar huis moet dat ik nog achtervolgd wordt door dringende mailtjes met dat er snel iets moet omdat er anders een klant in de problemen komt. Tot voor kort had ik een back-up, maar sinds het uitje in Barcelona heb ik haar niet meer gezien. En mijn collega’s of klanten aan hun lot overlaten vind ik lastig. En nee, ik weet ook wel dat ze niet zielig zijn als ze een keer niet geholpen worden. 

Had ik ook nog niet de beste dag qua verstandhouding met Linda. Er lag een erwt onder mijn matras en die was nog niet weg. Dus ja, dat helpt ook niet mee. Moest dus eerder van huis om de kinderen op te halen van school, die na vijf minuten al begonnen te drammen dat ze niks te doen hadden. Ik trok mij even terug in het rookhol en stond even stevig te balen omdat ik de situatie niet onder controle had. 

Tijdens mijn gebaal hoorde ik de kinderen zingen. Ze waren aan het oefenen voor de kerstvoorstelling van school. Liedjes over Jezus zoals alleen kleine lieve kinderen ze kunnen zingen. Ik zag het als een teken van de kerstgeest van het verleden. Ik voelde mij Scrooge. Ik stond mokkend in de bijkeuken terwijl ze binnen vrolijke kerstliedjes aan het zingen waren. Alsof de kerstgeest van het verleden mij vast liet zien hoe het vroeger was om mij duidelijk te maken waar het verkeerd gegaan was. 

Dus ja, dan ben je wel dom als je de kerstgeest op bezoek krijgt als het nog niet te laat is om er niet op te reageren. Dus ik verzamelde mijn moed en ging met aan mijn handen Hans en Tammar lopend naar de school. Linda zou laat terugkomen. De ruzie sluimerde nog dus ik was sneu en zij was onverschillig. Dus nog even wat nagrommen en nu zit ik hier alweer vrolijk te typen. Vrouwen hebben helaas in ruzies altijd gelijk, en zo niet, weten ze je wel zo te bespelen dat ondanks alle wetenschappelijk onderbouwde feiten die jij inbrengt, je toch aan het kortste eind trekt. Nou ja, misschien had ze ook wel gelijk en moet ik niet zo over de zeik gaan als ik een sok kwijt ben. 

14 reacties op “Kerstgeest

  1. von Bloghausen schreef:

    Ah! Zal ik vast een bed voor je klaarzetten?

  2. Irene schreef:

    Hahaha. O sorry. Dit is natuurlijk allemaal heel erg. Maar ja, leuk geschreven. Je snapt wel dat hier weer meer dan één quote in zit hè.

  3. Fien schreef:

    Een sok? Ik deed de was voor schoondochter en zoon, (een keizersnee hakt erin hoor) en vond zes, herhaal zes enkele sokken van zoon. Ja, zei hij ter verdediging, misschien vind ik die andere sokken nog wel.
    Echtgenoot heeft 6 paar sokken bij de Hema gehaald. (naast zoogkompressen en tepelklovenzalf, maar die niet bij de Hema), want ik ben ziek.

  4. Linda de Jong schreef:

    Fien! Dus jij bent een paar enkele sokken kwijt (je zoon dan) en dat los je op door nieuwe te halen?? WAT EEN GEWELDIGE OPLOSSING!! Nou Maurice! Lees je dat? Wat een geweldige oplossing!! Ik weet niet wat ik hoor!! Echt een goed idee… Zucht..

  5. Margo schreef:

    Koop 20 paar dezelfde sokken, dan kun je voort als er een onderduikt.

  6. Mack schreef:

    Ja ja Linda, ik weet het, je zei het gisteren ook al…

  7. R van InR schreef:

    Een man moet zelf op zijn sokken passen! ’s Avonds voor het naar bed gaan even tellen.
    Verder stoppen alle echte mannen per 1 januari 2014 met roken.

  8. Mack schreef:

    Dus jij valt ook in de categorie: geen echte man?

  9. R van InR schreef:

    Dat mag het andere geslacht beoordelen.

  10. Mack schreef:

    Hoezo? alle echte mannen stoppen met roken op 1 januari 2014. Jij stopt toch niet met roken op dat tijdstip? Overigens, wel een goed idee.

  11. R van InR schreef:

    Ben op mijn 26e al gestopt.
    Ik begrijp best dat het voor veel mensen moeilijk is, maar het moet! Wie wil er nu 15 jaar te vroeg aan longkanker doodgaan. Ik ken de argumenten wel: “Mijn opa rookte sigaren en is 89 geworden”; ja, ja . . .
    Ik zou ook nooit een partner willen met een van nicotine druipende mond. Bah.

  12. Mack schreef:

    Mijn opa rookte sigaren en is 83 geworden. Mijn andere opa heeft nooit gerookt en is 91 geworden. De oudste vrouw ter wereld heeft 90 jaar gerookt en is 122 geworden. Maar in die tijd was roken ook gezond. Tenminste, dat werd verteld. En geloofd. Ik vind het stinken. Daarom sta ik altijd buiten.

  13. Emigrant schreef:

    Pijp en sigaren hebben een andere werking dan sigaretten. Minder gevaar voor de longen, meer voor de strot en de hersens naar het schijnt.

  14. riakristelijn schreef:

    Gewoon stoppen. Niets moeilijks aan hoor, zelfs ik kan het na 46 jaar paffen.

Zegt u het maar

