Beenlengteverschil

Het is potverdorie gewoon een ordinair beenlengteverschil! Ik maar denken waar het allemaal aan zou kunnen liggen, stress, te weinig beweging, te lang zitten, nee hoor, beenlengteverschil. Daar ben je dus mooi klaar mee. Ik snapte al nooit waarom iedereen me Seyss-Inquart noemde, maar daar komt de aap uit de mouw. Heb jij een beenlengteverschil, vroeg ze me? Eh, nu je het zegt, volgens mij heeft de schooldokter dat wel eens gezegd. Maar ik heb er geen aandacht aan geschonken, ik dacht dat dat ene been nog niet uitgegroeid was.

Sporten zou kunnen helpen zei ze, want vroeger toen je nog sportte compenseerden je spieren je scheefstand, maar die tijd is voorbij. Fitness zou goed zijn, maar ook een bootcamp, en dat schijnt weinig met boten van doen te hebben. Maar eerst maar eens even kraken. Permission to unleash your back,  vroeg ze en kedeng! Krakkrak. Eindelijk gekraakt. Dit hebben therapeuten eerder bij me geprobeerd maar nu voelde ik het knakken. Alleen al dat het mogelijk is bij mij is een overwinning. Ik was net zo verbaasd als toen een verdoving bleek te werken. Ik bedoel, ik ben ongevoelig voor drugs, alcohol en hypnose, dus dit was opmerkelijk. Misschien dat ik dus toch gewoon een sterfelijk persoon ben.

Mijn klachten vond ze wat vreemd. Ik gaf aan pijn te hebben op momenten dat ze het niet verwachtte en andersom. En ik vind het zelf ook vreemd. Het gaat mijn hele onderrug en benen door. Eerst zat het rechts, nu zit het links. Dat moet met mijn besluiteloosheid te maken hebben. Nooit eens een duidelijk standpunt innemen, dat is mijn makke.

8 reacties op “Beenlengteverschil

  1. Laurent schreef:

    En dat is niet op te lossen door één schoen een iets dikkere inlegzool te geven of zoiets?

  2. Margo schreef:

    Dacht ik ook gelijk aan, een inlegzool. En zo’n wiebelstoel, heeft ze daar een standpunt in?

  3. Mack schreef:

    Dat heb ik niet gevraagd hoor. Ze maakt mijn been maar mooi even lang.

  4. Emigrant schreef:

    Ja, dat kan ze, dat been langer maken, maar dat houdt niet zo lang; dat moet dan regelmatig herhaald worden.

  5. Ximaar schreef:

    Zo’n zool gaat niet zoveel helpen als het lengteverschil boven de knie zit. Dan blijven de scharnierpunten op verschillende hoogtes en blijf je last houden van het Wammes Waggel-effect.

    Als het onder de knie zit helpt het natuurlijk wel en kan je het regelen met 1 of meer inlegzooltjes op elkaar totdat je schoen vol is en je voet er niet meer in past. Kosten 32 cent per stijgende millimeter en waarschijnlijk stukken goedkoper dan een been verlenging of verkorting van het andere been.

  6. Mack schreef:

    Ik heb hetzelfde probleem als vorig jaar nu. Ik voel het voornamelijk in mijn linkerbeen, en kan steeds minder ver lopen.

  7. F.W.T. Carpenter schreef:

    Dit verklaart wel waarom je zoveel rondjes liep. Beenlengteverschil!!

Zegt u het maar

