Een kerstverhaal

Vandaag besloot ik dat het kerstmis was. In huis hangen nog steeds door de kinderen gemaakte kerstdecoraties en we hadden destijds een film opgenomen die ik nog niet gekeken had, A Christmas Carol. Ik vond het een mooie dag om die samen met de kinderen te bekijken. Het was de Disney uitvoering uit 2009, een van de betere. Hij was ondertiteld dus nog wat lastig te begrijpen voor Hans en Tammar maar ik kon ze uitleggen waar het over ging. Over een chagrijnige, gierige oude boekhouder die zijn kantoor niet uitkwam en die niet geïnteresseerd was in zijn medemens. Hij kreeg bezoek van zijn vroegere compagnon en van drie kerstgeesten om hem te waarschuwen voor het lot dat hem te wachten stond als hij zijn leven niet beterde. Het is mijn favoriete kerstfilm en Hans vond hem geweldig. Hij liet blijken dat hij snapte wat er gebeurde. Tammar zat tegen mij aan en vond het wat eng allemaal met die geesten. Op een gegeven moment haakte ze ook af maar ik had het juiste gevoel te pakken. Zondagochtend samen met de kinderen een mooie film kijken. Dat is waar het allemaal om te doen is als je vader bent.

Momenteel ben ik een vrij nutteloze vader die al vanaf de echte kerst pijn in zijn rug heeft en niet veel kan. De rugpijn voel ik niet meer maar het is de uitstraling naar mijn linkerbeen. Erop staan gaat amper alleen zitten en liggen gaat, hoewel ik vannacht wakker werd van een pijnlijk been. Ik klaag niet, het gaat weer over, niks aan de hand. Ben gewoon twee maanden per jaar minder valide, dat is alles. Mijn hoofd werkt nog goed, en maakt al plannen om mijn lichaam beter bestand te maken tegen deze laffe aanval in de rug. Maar dan moet het eerst beter worden.

Maar het is kerstmis vandaag. We hadden bezoek en haalden friet. Mijn zwager reed en ik zette de cd aan, een Elvis kerst cd die er ook sinds kerst niet meer uit geweest is. Maar wat geeft dat, die kun je het hele jaar draaien en zwager en ik hebben al besloten dat deze cd mee gaat tijdens de zomervakantie naar Frankrijk. Je kunt er geweldige imitaties bij doen, ik van Elvis, hij van de Jordanaires. Je komt er van in een prima kerststemming. Ik ga zo nog even naar de nachtmis en morgen beter ik mijn leven. disney_a_christmas_carol_wallpaper-wide

3 reacties op “Een kerstverhaal

  1. Jolie schreef:

    Briljant idee, zo’n ingevoegde Kerstdag! Misschien zou het eigenlijk elk weekend kerst moeten zijn tussen 21 december en 28 feb. Feestje bouwen tegen het sombere, zeiknatte weer.

    Wel náár van je rug… Bij de Action zijn de warmhoudpleisters (die uitverkocht waren) weer te koop, een euro voor 3 grote warmhoudpleisters, zou het nog kunnen helpen? En kan er niet ergens een versmalde zenuwbaan zitten, dat die pijn daardoor zo uitstraalt? nahja, je hebt vast al overal aan gedacht.. Laat je in elk geval niet gek maken door het idee dat je niet mag klagen.

  2. von Bloghausen schreef:

    Heb je eigenlijk wel een goed matras?

  3. Mack schreef:

    De fysio denkt niet aan een spierenkwestie, maar aan twee mogelijkheden die zij niet kan verhelpen. Het waren moeilijke namen. Vanochtend zijn er foto’s gemaakt, eerst maar eens kijken of daar iets op te zien is.

Zegt u het maar

