Online contraspionage

Ik heb niet zoveel met Vladimir Klitschko, wereldkampioen zwaargewicht boksen die afgelopen nacht zijn titel prolongeerde. Een blanke kan nooit wereldkampioen boksen zijn, is mijn raciaal gekleurde mening. Tegen Mike Tyson in zijn beste tijd zou hij het hooguit twee minuten uitgehouden hebben, deze op Ivan Drago gebaseerde Oekrainsche bokser. Hoe kan een 38-jarige wereldkampioen worden tegen Amerikaanse vechtstieren van 22?
De beste blanke bokser ooit moet Rocky Balboa geweest zijn, een fictief personage gespeeld door de beste acteur aller tijden, Sylvester Stallone, die volgens Wikipedia in 1986 trouwde met Birgitte Nielsen voor de duur van 18 maanden. Diezelfde Nielsen trouwde in in 1985 met Stallone, eveneens voor de duur van 18 maanden, om in 1986 voor de vijfde maal te hertrouwen, wat aangeeft dat ze zes keer getrouwd is geweest, deze Deense uitgeschoonde.

Deze tegenstrijdigheden op Wikipedia wijzen erop dat ofwel de onzorgvuldigheid heeft toegeslagen, of Duitse geheime diensten zijn bezig onze geschiedschrijving te veranderen. En ik denk dat het het laaste het geval is. De ultieme vorm van terrorisme: het veranderen van onze geschiedenis via onze tegenwoordig belangrijkste bron. We weten niks meer maar we kunnen alles opzoeken. Zo hebben ze ons ook in de crisis gekregen. Over een poosje zijn de sporen van WOII uitgewist en kunnen de voorbereidingen voor de derde plaatvinden zonder dat iemand iets door heeft. Ze kunnen mensen dodelijke planten of insecten laten eten, simpelweg door te vermelden dat ze gezond zijn. Ze kunnen ons op den duur laten geloven dat Johnny de Mol een betrouwbare vent is. Het is levensgevaarlijk, die argeloosheid.

6 reacties op “Online contraspionage

  1. Fien schreef:

    Ha, zo ken ik je weer.
    De winterdip voorbij?

  2. Jolie schreef:

    Dat wereldkampioenschap zwaargewicht boksen heb ik gemist, en als Wikipedia die naam even falsificeert in Vladimir van der Klisko, dan heb ik zomaar een kampioen in de familie!

    En ja, die geschiedvervalsing op internet is al jaren aan de gang, breekmedebeknietopen 😉 Wikipedia heeft daar naast nog als nadeel dat er een soort halve garen achter zitten. OK, er bestaan entries die kloppen, maar achter heel veel entries schuilt een zee van ellende, wijzigingen, gevechten, trollen, onterechte beschuldigingen van getroll; een wespennest waarbij ik zo ver mogelijk uit de buurt blijf.

    Ik zoek altijd andere bronnen die wikipedia bevestigen, wikipedia heeft (bijv.) al regelmatig kinderen onvoldoendes bezorgd doordat ze er informatie die niet klopten uit overschrijven. En wat doet wikipedia dan? Die zegt tegen zo’n kind “jouw meester is dom en heeft ongelijk.”

    Tsja.

  3. Mack schreef:

    FIen, laten we het hopen. Het is wel mooi geweest zo.

    Jolie: Zijn broer was ook wereldkampioen, Vitali van der Klisko. Die is nu politiek leider in Oekraine. Ik heb eenmaal een poging gedaan om iets te verbeteren op Wikipedia, het werd vier keer foutief terugverbeterd. Totdat ik zei: ik weet verdorie mijn eigen achternaam toch wel! Toen is het blijven staan. 😉

  4. Laurent schreef:

    Ik weet niet wat er met dat boksen is gebeurd, maar het kan niet kloppen dat er sinds enige jaren alleen nog maar Russen en Oekraïners e.d. wereldkampioen worden. En trouwens daarvóór was het al raar dat de veertigjarige George Foreman ineens weer wereldkampioen werd. Die sport is 100% opgekocht volgens mij.

  5. Emigrant schreef:

    @Laurent: Die Russische e.d. bokskampioenen staan symbool voor de verschuivende machtsverhoudingen in de wereld. Er is een geheimzinnige samenhang tussen sport en het wereldgebeuren. Ajax speelt slecht als het met Nederland slecht gaat. En de treurnis met het bot spelende Oranje op de EK heeft alles te maken met de regeringen Rutte.

  6. Emigrant schreef:

    @Mack: Ja, die argeloosheid is levensgevaarlijk. Zij wordt nog bevorderd door de verdwijning van de vakken geschiedenis en (kritische) tekstanalyse op de scholen. In Rusland zijn bij voorbeeld Stalins wandaden nu al geschrapt uit de geschiedenis. Vandaar dat het ook allemaal niet zo erg was. Iemand wiens vader of opa door hem vermoord of gedeporteerd is zal daarover wijselijk zwijgen.

Zegt u het maar

