Een diepe slaap

Een buurman stond aan de deur. Hij had afgelopen nacht een verdacht persoon aan onze deur zien staan friemelen. Tevens had hij de politie gewaarschuwd die gelijk was gekomen. De verdachte werd niet aangetroffen en wij zijn niet wakker geworden. En dat laatste irriteert me nog het meest. Was hij een nacht eerder gekomen, dan had ik hem gehoord, want toen sliep ik pas tegen vieren in. Maar nee, hij kiest een nacht dat ik slaap moest inhalen, wat betekent dat hij getipt is. Ik heb slechts weinigen laten weten dat ik die nacht ervoor slecht had geslapen en dat maakt Linda tot hoofdverdachte. Maar het kunnen ook de buren geweest zijn die mij boven de wc hebben horen hangen.

De politie heeft hier naar binnen staan schijnen volgens de buurman, maar dat kan helemaal niet want alle gordijnen zaten dicht. De hond heeft ook niks gehoord, echt een waardeloze waakhond, hoewel ik het haar niet echt aanreken want ze is pas drie maanden. Hans heeft nog aan mijn bed gestaan omdat hij een nachtmerrie had. Dus ik ben even wakker geweest. Ik ben niet echt bang voor inbrekers, het irriteert me alleen dat ik ze kennelijk niet hoor. Ik hoor licht te slapen, liefst met één oog open. Diep slapen past niet bij de held. Arendsoog was niet te verrassen door in zijn slaap op hem af te sluipen, en hetzelfde geldt voor Bruce Willis. De held hoort licht te slapen en ook geen tijd nodig te hebben om te ontwaken. Ik moet gedrogeerd zijn geweest. Zoals BA Baracus als hij een vliegtuig in moest.

5 reacties op “Een diepe slaap

  1. von Bloghausen schreef:

    Helden slapen niet, ze rusten.

  2. Mack schreef:

    Dode helden ja.

  3. Fien schreef:

    Wat ook erg is, de nacht waarin je eindelijk doorslaapt, knaagt de steenmarter alle leidingen onder de motorkap kapot.
    De volgende keer knaagde hij de pieper die we, op aanraden van de garage, hadden laten aanbrengen, aan gort.
    Nu ligt er gaas en hebben we de leidingen met een speciale, tegen marters, vloeistof ingespoten.
    En verleden week heb ik hem op een nacht gezien, op het pleintje. Ik dacht eerst dat het een grote kat was.
    Maar daar lig ik niet meer wakker van.
    En sinds er bij de buren is ingebroken neem ik elke nacht de sleutels, portemonnees en mobiel mee naar de slaapkamer. In de hoop wat rustiger in te slapen.

  4. Dhyan schreef:

    De steenmarter komt af op de visolie die in sommige rubbers verwerkt zit. Het beest is gewoon op zoek naar voedsel en niet bezig jou dwars te zitten. Dit in tegenstelling tot een inbreker, maar laten we deze arbeidsklasse vooral met begrip tegemoet treden.

  5. Jolie schreef:

    Voor wat het waard is (lees: schamele troost), wij zijn ook door ‘onze inbreker’ heengeslapen. We werden pas wakker toen de politie de trap op kwam en ‘politie!’ riep 😉 Normaal word ik ook wakker van elke geknapte ballon, maar de sterke kant van inbrekers is misschien wel dat ze héél zachtjes kunnen doen 😉
    Ook mooie commentaren trouwens, stuk voor stuk!

Zegt u het maar

