Voor wie zich alleen voelt

Ik was een paar dagen in Parijs voor mijn werk. Geweldig mooie stad. Ik krijg soms de indruk van jongeren dat Parijs een beetje uit is en Barcelona en Milaan zijn in, maar Barcelona valt in het niet vergeleken bij Parijs als je het mij vraagt. Alleen al in de taxi zitten is een ervaring. De taxichauffeurs keken live voetbal in de auto, hetzij op hun mobiel hetzij op het schermpje van de navigatie. Op de rotonde bij de Arc weet je niet wat je ziet. Er rijden 8 rijen auto’s naast elkaar, er zijn alleen geen banen. Iedereen krioelt door elkaar en meestal gaat het goed. De taxi waarin ik zat werd nog aangereden wat uiteraard in een verontwaardigd “merde” eindigde. De Française die ons aanreed bezat een bijzondere gave. Zij wist dat de deuk in de taxi er al zat en dat die niet door haar kwam.

Toen ik weer naar huis ging bracht ik een collega naar CDG vliegveld en reed Parijs uit via een buitenwijk en een bos. Mijn collega wees mij op de plastic zakken die her en der aan de bomen hingen en hij vroeg of ik wist wat dat betekende. Ik wist het niet. “It means that if you go in the forest there, there is a prostitute waiting for you.” Ik keek hem ongelovig aan maar hij zei dat het serieus was. Ik keek bij de volgende zak wat beter en inderdaad, iets dieper het bos in zat ze op een klapstoel te wachten. They are even here in the winter. Ik was echt verbaasd en vroeg hem hoe hij dit wist. Ik kom tenslotte al mijn hele leven in Frankrijk en wist nergens van. Zijn antwoord beantwoordde mijn vraag niet. Deze wetenschap had iets spannends en iets troostends. Een plastic zak aan een boom in het bos, it means that a prostitute is waiting for you there.

9 reacties op “Voor wie zich alleen voelt

  1. R van InR schreef:

    Helemaal mee eens, Parijs is een geweldige stad.

  2. Dhyan schreef:

    Is een plastic zak beter dan een kunstgebit?

  3. Dhyan schreef:

    Ik vind het overigens wel geromantiseerd dat ‘waiting for you’ het zal wel ‘for the money’ zijn dat ‘waiten’. Als je je portemetnix moet trekken dan is dat troostende ‘voor wie zich eenzaam voelt’ ook gelijk ontzenuwd.

  4. Mack schreef:

    Ja ja, maar daar worden het gelijk hoeren van.

  5. Dhyan schreef:

    Prostitute is belangeloos begrijp ik?

  6. Mack schreef:

    Het hele leven zit vol met waarheidverhullende woorden.

  7. Dhyan schreef:

    Voor een onverbeterlijke romanticus een waar paradijs.

  8. Emigrant schreef:

    Ruimen de dames na gedane zakken wel netjes op? Anders heeft het milieu te lijden.

  9. Dhyan schreef:

    Wat denk je dat er in die plastic zakken zit?

Zegt u het maar

