Tongue in cheek

Iemand deelde op facebook een statusupdate van PVV aanhangers. Het ging over zwarte Piet. Hoewel ik aan de kant van Zwarte Piet sta in deze discussie, gaat mij een like geven of een statusupdate van PVV delen een stap te ver. De zogenaamde PVV aanhangers die op hun site het hardst roepen zijn in mijn ogen ongevaarlijke gekken. Iedereen die ze een duimbreed in de weg ligt moet opgehangen worden aan de hoogste boom, u kent het wel. Zij berokkenen ons land enorme schade want nog even en je kunt onze nationale driekleur niet meer los zien van blanke racisten. Zoals dat je de Swastika niet meer los kunt zien van een duivels beleid in WO II. Nu heb ik niks tegen blanken, ik ben er zelf ook een, en ook ik zou soms willen dat er wat harder werd opgetreden tegen dingen die de PVV aan de kaak stelt, maar ik wil niet met die club geassocieerd worden. In geen geval, want de PVV aanhangers getuigen van een zelden vertoond gebrek aan inzicht, van egoïsme, en hebben geen enkele intentie iets te leren van de geschiedenis, of die nu bijbels is of recenter en doen daarbij of iedereen met een genuanceerdere mening blind is. Nu is dat laatste voorbehouden aan mij, want ik zie op mijn beurt een groot gevaar in de verheerlijking van Duitsland die tegenwoordig plaatsvindt, maar die is van een andere orde. Als je dictatoriale ambities hebt moet je ook boven het gepeupel uitsteken, anders gaat het niet werken. Bovendien verberg ik mijn kaak niet waar ik dan zojuist mijn tong in heb geduwd.

En toch kon ik het niet laten om te reageren op de PVV aanhangers site. Dat ik binnenkort een bankstel moet afvoeren en of ik een aanhanger bij ze kon bestellen. Eigenlijk alleen maar om uit te vinden of ze daarvan op tilt slaan (en dus Duitsers zijn) of dat ze daar de lol van in kunnen zien.

 

10 reacties op “Tongue in cheek

  1. Mack schreef:

    Haha, ik loop wat achter.

  2. von Bloghausen schreef:

    Is Lau al weer aan het vingerwappen en woedend achter de pc gekropen?
    Oh wacht

  3. Mack schreef:

    Maar inhoudelijk niks te melden, hermanus?

  4. von Bloghausen schreef:

    Neuh. Ik las in de eerste zin PVV en toen pakte ik de popcorn, leunde achterover en ging wachten op de reactie van Lau.

  5. Mack schreef:

    Jammer dat je het daar niet bij hield.

  6. Margo schreef:

    Je vijanden kun je het best te vriend houden. Je maakt dan nog kans dat ze luisteren als je ze ergens op aanspreekt.
    Hoe meer ze in een hoek geschoven worden hoe radicaler ze worden.
    Overigens ben ik voor een blanke Piet, wij moeten ons niet aanstellen. De arme kindjes weten over 10 jaar niet anders dan dat het zo hoort. En hebben wij weer een ‘nieuwe mooie hollandsche’ traditie, nl. witte pietjes.

  7. Mack schreef:

    Want blanken voelen zich niet gediscrimineerd, alleen zwarten of zo?

  8. Margo schreef:

    Iedereen voelt zich altijd gediscrimineerd! Het zou fijn zijn als we wat minder lange tenen hadden en wat langere lontjes. Maar zolang er in Nederland een punt wordt gemaakt van zwarte piet, gaat het kennelijk erg goed in dit land.

  9. Mack schreef:

    Ja, dat vind ik ook. Laten we daarom lekker doorgaan met dit soort discussies, dan hoeven we ons geen zorgen te maken over echte problemen.

Zegt u het maar

