De discussie rond Zwarte Piet

nachtDie voeren wij hier niet. Wij van de redactie vinden het gênant en kunnen misschien beter wat vertellen over het verblijf vorige week in Toscane. Toscane is mooi, Toscane is prachtig. Toscane biedt waarschijnlijk uitzicht op één der top 5 landschappen ter wereld. Combineer dit met een creditcard van de zaak en waan je in het paradijs. Wij zaten in San Gimignano, een typisch voorbeeld van een stadje waarvan het enthousiasme je tot aan onder je oksels stijgt. Ik heb wijn gedronken, dingen gegeten die ik niet heb onthouden en ik heb geslapen in de kamer met het mooiste uitzicht van heel Toscane. Per ongeluk had men mij daar geplaatst omdat men niet in de gaten had dat de betreffende kamer ook over een eigen badkamer beschikte. Men dacht waarschijnlijk dat het met een middelbare prostaat wel een end lopen zou zijn naar de wc’s beneden. Ik heb gemountainbiket, op de afdaling behoorde ik tot de besten, maar de klim gaf een heel ander beeld. Ik was even vergeten hoe steil heuvels kunnen zijn als je met de fiets bent.

Het zelf verzorgde ontbijt behoorde tot de betere die ik ooit gehad heb. Maar goed, als geld geen rol speelt en je in de supermarktkar kunt gooien wat je wilt, dan mag je ook iets verwachten. Tijdens het diner, vooral dat van donderdag heb ik tranen gelachen. Ik stikte zowat. De grap was geen grap, maar gewoon het stug doorgaan met en het steeds verder gaan in smeerlapperij. Ik heb Florence gezien, ik heb de toren van Pisa gezien en ik vond het allemaal even mooi. De bevolking was vriendelijk en het enige drie woorden die wij zeiden waren: Bonjorno, Correcto en Arrivederci. Het is vast niet voor niks dat ik gek ben op Italiaanse auto’s. Dit allemaal afgezet tegen mijn vorige logje kan ik niet anders dan concluderen dat Toscane meer goed maakt dan je van te voren kapot kunt praten.

3 reacties op “De discussie rond Zwarte Piet

  1. Laurent schreef:

    Ik vond Toscane ook heel mooi en prettig, ben er in 2002 geweest en verbleef in Lucca. Prachtige oude plaats.

  2. Mack schreef:

    Lucca, daar zouden wij heen gaan, maar door een file werd het Florence. Ook niet verkeerd.

  3. Margo schreef:

    Toscane maakt alles goed.

Zegt u het maar

