Conflicten

In de tussentijd, toen ik even niet keek, is er hier wederom een beest naar binnengehaald. Een kitten, haar naam is Kiwi. Niet dat ik haar ooit zo genoemd heb of ga noemen, maar de kinderen hebben beslist. Voor een kitten valt ze mee, al stoort ze mij nog wel eens in mijn slaap. Voor beesten lijk ik een aantrekkelijk persoon te zijn, waarschijnlijk door mijn inbundigheid dat ze me vertrouwen. Inbundigheid is geen bestaand woord, maar ik bedoel er uiteraard het tegengestelde van uitbundigheid mee. Ingetogenheid was wellicht beter. Nu is het vreemde dat ik in mijn hoofd juist niet ingetogen ben, en daar zal het interne conflict ontstaan denk ik wel eens. Ik sta niet graag in het middelpunt, maar ik wil ook niet aan de zijlijn staan. Eigenlijk wil ik juist graag in het middelpunt staan, maar durf daar niet goed te staan omdat ik het middelpunt niet kan waarmaken. Niet altijd tenminste, ik heb ook wel eens totaal niks zinnigs te vertellen en juist op die momenten zou je je schaamte moeten kunnen uitschakelen, wat mij tot een perfecte manager zou maken. Wat vervolgens weer tot het volgende conflict leidt want ik wil geen perfecte manager zijn, want een bedrijf leiden is geen hoog levensdoel.

Een levensdoel is een goede vader zijn, en bijna altijd probeer ik dat te zijn. Behalve als er teveel conflicten in mijn hoofd zijn waardoor ik blokkeer, en ik mij er op dat moment van bewust ben dat ik een waardeloze vader ben. Maar er is mijn omgeving die het tegenspreekt en als je heel diep in mijn hart kijkt spreek ik het zelf ook tegen als het even niet lukt. Want mislukken is nog niet hetzelfde als er met de pet naar gooien of egoïstisch zijn. Maar ik moet meer levensdoelen hebben, denk ik tenminste, maar ik geloof niet dat ik ooit tevreden ben. Ik ben alleen tevreden tijdens het klimmen. Niet tijdens het bereiken van de top en niet tijdens het afdalen. Het is pure zelfkastijding, wat weer in conflict komt met mijn luie aard die graag op de bank ligt. Eigenlijk is het een wonder dat ik niet knettergek ben.

8 reacties op “Conflicten

  1. Jolie schreef:

    Kiwi.. vind ik eigenlijk wel een leuke naam voor een Kitten 😉 Maarja, wij hebben ook veel namen-discussie over onze 2 Kittens, ik vrees dat het Flits en Buddy wordt, terwijl ze als Frits en Tommy zijn binnengekomen ;-]
    Inbundig… een erg mooi woord, heel raak… tPast zelfs bij al die gedachten en gedachtenconflicten (herkenbare ook, voor wat dat dan waard is.) Hmm, maar een levensdoel formuleren, lastig.. ik weet het eigelijk ook niet.. Gelukkig zijn? Maar das ook weer zo’n begrip… ;-/

  2. robschimmert schreef:

    Zijn kittens een nieuwe diersoort? Of een nieuw woord? En wat de innerlijke conflicten betreft. Wat is een leven zonder? Dat is toch de enige manier om verder te komen, omdat we toch maar wat aanklooien in datzelfde leven, met telkens een halteplaats die weer verrast. Zo is het mij tenminste vergaan.

  3. Jolie schreef:

    Hmm, tja, ik heb hier in het “Zegt-u-het-maar-venster” al het e.e.a. zitten typen, de ene keer serieus, de andere keer in het Amsterdams(‘Seg, liefe sjgat, mot je nauw niet es’), en dan weer [BACKSPACE] /CMND-A-DEL gedaan.
    Maar eh, moeten de lezers onderwerpen aandragen?
    Dat jij iets kiest uit de aangedragen lijst? Of alle woorden met werk-/voegwoorden ertussen achter elkaar plakt tot 1 blog? Of moeten we, zoals Ximaar al ergens schreef Anna-Maria optrommelen om je weer een het bloggen te krijgen?

  4. Mack schreef:

    Anna Maria? Ik denk dat jou het eerder gaat lukken. Ik ben bang dat Anna Maria in een zwart gat van positieve energie is gevallen. Met ene HJW als Bhagwan.

  5. Jolie schreef:

    Hihi, zwart gat van positieve energie – met ene HJW als Bhagwan Je hebt je humor nog!
    In dat geval zal ik heeel snel wat Blogonderwerpen-suggesties intikken, want mijn toetsenbord en muis begeven het elke 15 minuten ;-} ;-}
    -Kittenpoep aan de muur / naast de bak (bestaat echt ;-})
    -Kitten (uit de Tube, speciaal voor Robschimmert ;-))
    -Kerstkaarten (de jaarlijks terugkerende ‘uitdaging’, waar slaat het eigenlijk op en en en)
    -het nut van gordijnen (die kan ik hier in huis dan voordragen, want wij hebben geen gordijnen of andere zon/inkijkwering ;-))
    -Wat is een TOR-browser? (En waarom zou je het in vredesnaam gebruiken.)
    -Over torren gesproken, houtwormgaten in een kast van de kringloopwinkel?
    -Je moet ze ooit gezien hebben: de IT Crowd
    Woow, mijn toetsenbord doet het nog 😉

  6. Ximaar schreef:

    Anna-Maria is idd iets te uitgetogen, zo’n paardemiddel kan wel eens teveel van het goede zijn.

    Qua uitdaging is het misschien wel iets om een schriftelijke cusrsus BHC te geven.

    @Rob S. Wij noemden het destijds ‘jonkies’ of ‘jonge katjes’. Waar dat mis is gegaan met die ‘Kittens’ weet ik niet. Zal wel op het zelfde moment fout zijn gegaan toen koters opeens kids werden.

  7. Mack schreef:

    Kitten betekent met kit aan elkaar vast maken. Wat is daar raar aan?

  8. Jolie schreef:

    @Ximaar mijn kinderen hebben een heel lijstje van woorden en verkeerd-uitgesproken-woorden “waarmee ze mama kunnen pesten” (Het begint met “Muslie – Shoppen – Doppertjes” ;-}) Laat ik Kittens er aan toevoegen, dan wordt het plaagliedje misschien ooit zo lang dat ze het niet meer kunnen onthouden 😉

Zegt u het maar

