Lege huls

Toen ik mijn jaarlijkse statistieken tot mij door liet dringen, schrok ik een beetje. Niet zozeer van de teruglopende bezoekersaantallen, want de hoogtijdagen zijn wel geweest, maar meer van mijn langste serie van blogberichten. Drie slechts! Terwijl ene Rob een serie van 110 maakte. Nu ga ik die niet proberen te evenaren, maar drie valt me gewoon wat tegen. Terwijl, als je het realistisch bekijkt, er niets mis mee is. Drie dagen en dan even een dagje niet. Maar 99 logjes in een jaar vond ik ook wat weinig. Had me dan even gewaarschuwd, dan had ik er honderd van gemaakt.

Gisteren lag ik voor pampus op de bank. Van tien tot kwart voor twaalf heb ik geslapen volgens mijn gezin, dat horen ze aan gesnurk. Terwijl ik voor mijn gevoel niet geslapen heb. Feit is wel dat ik doodmoe was en dat ik het niet meer trok. En dat baarde me ook wel weer wat zorgen, dat ik ’s avonds zo moe ben. Ik was altijd duidelijk een avondmens maar nu ben ik niet meer een specifiek mens. Geen ochtend-, geen middag- en geen avondmens. Blijft nachtmens over en daar schrijf ik ook niet over naar huis. Ik slaap te weinig, maar dat ligt niet aan te laat naar bed gaan. Dat ligt aan slecht slapen en vroeg wakker worden, een teken dat er iets niet goed is. Ik kan heel goed tegen weinig slaap, op mijn werk word ik binnen de normale werkuren nooit moe, maar misschien komt het wel door de zes flessen wijn die in mijn kerstpakket zaten. Ik hoorde dat Youp het in zijn oudejaarsconference nog had over de wine-app, dat je daarmee kunt bepalen of je de wijn lekker vindt. Ik vind dat ding ook irritant, het laat de geboren dubbeltjes denken dat ze kwartjes zijn geworden. Ik mag Youp graag en vooral de boodschap die hij uitdraagt. Ik lach niet meer uitbundig omdat je zijn grappen wel zo’n beetje kent, maar hij verveelt me nooit. Maar meer nog hang ik aan de lippen van Finkers, een tot de rand gevulde huls. Finkers gaat volgend jaar de oudejaarsconference doen, en moet vanaf vandaag gaan bijhouden wat er in de wereld gebeurt. Iets wat wij, bloggers, natuurlijk al jaren doen. Met humor is het lastiger om geen lege huls te zijn dan met verdriet. Te veel geluk in je leven is niet goed voor je inspiratie. Een beetje ellende levert vaak mooiere muziek op dan wintersport. Ze zeggen dan wel dat antidepressiva de gevoelens van mensen afvlakken, maar ik beschuldig eerder de wine-app.

7 reacties op “Lege huls

  1. Rob Alberts schreef:

    Je maakt mij nu aan het twijfelen.
    Zal ik toch maar die wine-app nemen of toch maar het recept voor antidepressiva gaan inleveren?

    Ik blijf nog even twijfelen!
    Ik vind het allebei niets.

    Vriendelijke groet,

  2. Ximaar schreef:

    Ik ben niet zo Youperig en kijk misschien wel teveel uit naar Herman F, die ik doorgaans wel erg creatief vind.

    Voor goed slapen raad ik immer een keihard matras aan. Is ook prima tegen rugklachten. Het is wel even wennen.

    Zelf heb ik 136 berichten geplaatst en dan erg mooi verdeeld. Ik laat me niet gek maken door Rob die er simpelweg teveel plaatst. 😉

  3. robschimmert schreef:

    Wat een geweldige binnenkomer. Plaats er zo nog een honderdvijftig. Dat bekort het uitkijken naar en wachten op Herman beslist en op een aangename wijze. En die 110 zegt helemaal niets. Ik heb er de tijd voor en omdat ik ook wat moet…..

  4. Margo schreef:

    Misschien iets aan yoga of iets dergelijks gaan doen, om in eerlijk wat tot rust te komen? Hoe dan ook, alles sal reg kom en een relaxed nieuw jaar gewenst!

  5. Margo schreef:

    Brrrr, weer te snel op de knop gedrukt! In eerlijk moet zijn INNERLIJK! 😦

  6. Jolie schreef:

    Nou, hup, weg met die Wine-app dan, dat kost je alleen maar hersencellen!

    Oh en eh, ik moest ze handmatig tellen, bij gebrek aan stats, maar.. moi heeft maar 51 stukjes getypt, in 2014. Niet eens 1 per week! (Nu moet ik zeker ook aan de Wine-app ;-))

  7. Eva schreef:

    Mooi verhaal.
    En dat stuk over Youp = herkenbaar.

Zegt u het maar

