Schijt

Ben een beetje opgefokt door een mail die ik zojuist kreeg van de directeur. Volgens hem heb ik iets fout gedaan maar volgens mij is dat z’n eigen schuld. Hij schreef met hoofdletters, ik antwoordde in kleine met als laatste zin “en schreeuw niet zo!” Vaak zou ik daar een smiley achterzetten, maar nu niet. Ik ben al weken druk met de (voorbereiding van de) jaarafsluiting, en net nu ik bijna klaar ben, gaat hij ineens dingen regelen die al gedaan hadden moeten zijn, maar waardoor ik de cijfers moet veranderen.

Het zou mooi zijn als ik dit soort dingen glimlachend naast me neer kon leggen. Maar kan dat nog niet. Zeker niet omdat ik als ik me in zijn vraag had verdiept wel een ander antwoord had gegeven, maar nu ik daar geen tijd voor had gaf ik antwoord op wat hij vroeg, alleen zijn vraagstelling was niet goed. Dus nu is het afwachten of ik morgenochtend een nog kwaaier mailtje heb of niet. Zou ik hier glimlachend op reageren, zou ik het misschien ook veel verder geschopt hebben in dit vak. De vraag is of als ik morgen een pilletje kon krijgen waardoor ik alle kwaliteiten die ik niet denk te hebben ineens wel zou hebben, ik dat pilletje dan zou nemen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet. Ik zou er erg door veranderen en ik ben toch wel erg gehecht aan mezelf zoals ik ben, al lijk ik het soms wat lastiger te hebben dan gemiddeld. Eigenlijk moet ik er evengoed dikke, vette schijt aan hebben. Ik denk dat ik dat, in elk geval tot morgenochtend, ook maar eens even ga hebben.

8 reacties op “Schijt

  1. Jolie schreef:

    In hoofdletters schrijven… In welke tijd leeft die man? Dat is de enige internetregel waar iedereen het over eens is: het is RUDE.
    Ja, schijt aan hebben!

  2. von Bloghausen schreef:

    Als ik hier kon reageren zou ik zeggen; Geef me z’n nummer ’s ff.

  3. Margo schreef:

    Ff iets compleet anders: je schrijft er niet over, maar klopt het dat Elvis vandaag 80 had kunnen worden als, ik bedoel: is hij vandaag 80 geworden? Jij moet het weten.
    EN HOOFDLETTERS KUNNEN echt niet!

  4. Marloes schreef:

    Jaarafsluiting..openstaande posten…cijfers aanpassen…lekker naast je neer legggen..:)

  5. Dhyan schreef:

    Ik sta volledig achter je, gewoon voet bij stuk houden we zullen het hem eens leren (geen smiley want het is serieus bedoeld).

  6. L schreef:

    Wat een oelewapper zeg, met zijn hoofdletters.

  7. Mack schreef:

    Ik had vanochtend een excuus mail. Eigenlijk twee, eerst een aarzelende met toch nog een beetje proberen gelijk te halen, en daarna een echte met : had ik niet mogen doen.

Zegt u het maar

