Audi

Als je iedereen over een kam scheert, dan doe je dat meestal omdat een opvallende groep zich gedraagt volgens jouw voorspellingen en je verzuimt te vermelden dat er ook een onopvallende groep is die zich wel gedraagt. Dit gezegd hebbende, ik heb het totaal gehad met Audi rijders! Hoe vaak gedragen zij zich niet als horken? Vanavond probeert een auto mij rechts voorbij te komen om voor mij in te voegen. Merk? Audi. Type? De A4 avant netniet. Ik gaf wat extra gas zodat het gat kleiner werd en dat was afdoende. De Audi haalde daarop de auto vóór mij rechts in en drukte hem daar in het gat. Aan het geslinger van de auto voor mij zag ik dat die het er niet mee eens was. Nadat de Audi de vrachtwagen die zijn rijbaan blokkeerde had ingehaald, ging hij weer naar rechts. Maar bij de volgende vrachtwagen dreigde hij zich weer in het in het gat voor mij te drukken en ik maakte het gat weer kleiner. Hij drukte echter door, voor mij een prachtige gelegenheid om eens boven op mijn claxon te gaan staan. Dat voelt best lekker, die toeter eens even een paar seconden flink te laten klinken. De berijder schrok denk ik want hij kwam niet helemaal naar links. Op dat moment ging het voor de Audi vol op de rem. Dus iedereen, inclusief ik, beleefde een hachelijk moment. De Audi durfde niet terug naar rechts omdat hij natuurlijk geen idee had wat er rechts van hem zat. Dus half op de linker- en half op de rechterrijbaan maakte hij zijn remactie. Ik heb geen idee wat er in dergelijke bestuurders is gevaren. Maar op een of andere manier moeten ze het idee hebben dat ze belangrijker zijn dan anderen. Daarom mogen ze ook over de vluchtstrook als anderen in de file staan te wachten. Pleuris.

12 reacties op “Audi

  1. von Bloghausen schreef:

    Zeg! Ik rijd ook Audi ja!
    Tenminste, ik doe altijd alsof mijn peu 308 een A3 is.

  2. Mack schreef:

    Waarom devalueer jij je 306?

  3. Jolie schreef:

    Yep, van soortgelijke waarnemingen probeer ik ‘mijn wettige IP-genoot’ (term©Ximaa®) ook vaak te overtuigen.. (die dan weer nerdiaans opmerkt ‘dat het niet aan het merk ligt’… Nou….)

  4. Gabry schreef:

    Hele tijd je blog niet gelezen… Dat ik nou net deze als eerste zie…. Bedankt.

  5. riakristelijn schreef:

    Het lijkt wel een voetbalverslag op de radio 🙂

  6. L schreef:

    Ik heb op die manier eens op de A58 met drie auto’s op twee banen gereden, met een of andere bitch in ik weet niet meer wat voor lelijk gedrocht van een auto die naar links wou toen ik er al half naast zat en een vrachtauto helemaal rechts.

  7. Hermen door schreef:

    Ja dergelijk rijgedrag is helaas niet alleen voorbestemd voor de Audi rijders onder ons. Materiaal voor de verzekeraars is het.

  8. Mack schreef:

    Dat is wel heel erg ja. Die man in die Passat heeft geen idee van het gewicht en de remweg van een vrachtwagen.

  9. L schreef:

    Ja Dhyan, maar dan met 3 personenauto’s en dat paste nog net wèl 🙂

Zegt u het maar

