Een dag uit de vakantie.   

Vakantie betekent dat ik door mijn rug ga, zo ook nu. Kennelijk is luieren niet goed voor mij en als ik mij niet vergis staat dat ook al in de bijbel, dat het de Heere een gruwel is. Nou, dat wordt me duidelijk gemaakt. Ondanks dit ongemak hebben we vandaag de Mont Ventoux beklommen, helaas met de auto. Zou graag kunnen zeggen dat ik het met de fiets heb gedaan. Of hardlopend. Hoewel er volgens mij ook op uitsloverij een bijbelse straf staat. 

Hans vond het niks, hij was erg bang dat ik van de weg af zou raken. En echt tot huilen toe. Nu raak ik niet zo snel van de weg, maar met een diesel omlaag vind ik niet zo’n succes. Het voelt als mishandeling van de techniek om een diesel zo te laten razen, misschien is het juist de bedoeling om veel te remmen, maar dan ben ik weer bang voor overhitte remmen. Toen ik bergop reed kwamen er twee sportieve Franse oude auto’s naar beneden denderen. Met van die knallen uit de uitlaat, prachtig. Een Simca 1100 en een Renault 5 alpine. Ze moesten alleen de fietsers naar het fietspad verbannen, ze rijden ernstig in de weg. Goed. Dat is juist de charme van Frankrijk natuurlijk, dat alles door elkaar krioelt. 

Ik liep daarnet net mijn stramme rug naar het riviertje dat langs de camping stroomt en zat wat langs de kant. Ineens verschijnt vlak onder me een enorme muis. Misschien was het wel een bever. Guillaume Bever. Uiteindelijk besloot ik dat het een beverrat was. Onze kat zou daar nog een hele kluif aan hebben volgens mij. Ik heb hem op film. 

   

7 reacties op “ Een dag uit de vakantie.   

  1. Rob Alberts schreef:

    Dat filmpje wil ik dan wel zien ……

    Vrolijke vakantiegroet,

  2. Margo schreef:

    Dat zet je gewoon rechtstreeks vanaf je iPhone op YouTube. Makkie. Eerst even een account daar aanmaken als je dat nog niet hebt natuurlijk. En dan de link hier. Voilà. Ben je het verleerd?

  3. Theet50 schreef:

    Hoi Maurice. Wat vervelend dat je weer last van je rug hebt. Beterschap en probeer toch nog te genieten deze week. Trouwens, was het geen berverrad?? Groetjes daar!

  4. L schreef:

    Dat heeft een of andere VVD-ondernemer destijds in de bijbel weten te wormen, om zijn werknemers onder de duim te houden, dat van dat luieren.

Zegt u het maar

