Leegloop

Op mijn werk heerst momenteel de grote leegloop. Vrijdag kondigde mijn ex-baas zijn afscheid aan, gisteren mijn huidige manager, en vandaag een collega. Ik ben weer in iets beland, ongelofelijk. Als dit bedrijf nog winst gaat maken, dan moet ik maar eens voor mijzelf beginnen, want dan kan ik ook winst maken. Het zijn barre tijden. De kunst is mijzelf staande te houden tegen veeleisende Amerikanen. Kansloos.

Ik doe niet echt veel meer, mijn positie is zo goed als overbodig, ik ben er nog voor de overdracht heb ik het gevoel. Ik beantwoord mails en ik scan een paar facturen. Ik acteer niet eens druk. En nu moet ik oefenen in me goed blijven voelen. Eigenlijk zou ik gewoon wat meer logjes moeten schrijven in de baas z’n tijd.

 

4 reacties op “Leegloop

  1. Jolie schreef:

    Ja, hoe zijn de mogelijkheden om voor jezelf te beginnen..? Los van de vraag of het bedrijf nog winst gaat maken of niet, Zijn er onderhand niet hele steden vol ZZPers die zelf geen verstand van boekhouden hebben maar wèl een professionele boekhouding nodig hebben? Misschien kun je dat ns uitzoeken in de baas z’n tijd 🙂

  2. L schreef:

    Zo, dat klinkt niet best… Ik hoop dat je snel een uitweg ziet.

  3. Dhyan schreef:

    Goeie tip Jolie.

  4. Jolie schreef:

    Thnx Dhyan.. kzie ook wel de nadelen ervan hoor, de onzekerheid e.d. :-/ Maar ik denk dat heel veel mensen worstelen met hun boekhouding, en dolblij zouden zijn met een Firma Mack 🙂

Zegt u het maar

