Max Verstappen

max verstappen

Vandaag was aan mij. Sinds ik de F1 begon te volgen, eind jaren ’70, met vele hoogtepunten en en absoluut dieptepunt op 1 mei 1994, mocht ik vandaag getuige zijn van een historische overwinning. Nog nooit eerder won een Nederlander een Grand Prix, tot vandaag, toen Max Verstappen de GP van Spanje op zijn naam schreef. Ongekend. Dit was pas zijn derde dag in de auto van zijn nieuwe team. Ik zie lang niet meer elke race, maar deze zag ik van begin tot eind. Twee Mercedessen reden elkaar van de baan, en toen was de weg vrij voor kersverse Red Bull coureur Max, die ik vaak per ongeluk Jos noem. Omdat Jos, zijn vader, tot vandaag de succesvolste Nederlandse autocoureur was. Maar nu niet meer. Nu is het Max. En alles wijst erop dat hij zijn vader ver gaat overtreffen.

Twee maanden geleden stond hij nog op hetzelfde circuit met Nederlands grootste sportheld tot nu toe, Johan Cruijff. Was het een aflossing van de wacht? De legendarische nummer 14 is niet meer. Max is pas 18. Hij debuteerde als jongste F1 rijder ooit en is nu ook de jongste F1 winnaar ooit. Deze bescheiden jongeman is nu al groots.

max johan

7 reacties op “Max Verstappen

  1. von Bloghausen schreef:

    Tssss, doe ff normaal zeg!
    Johan is en blijft de allergrootste.
    Tenzij Max het totaalracen uitvindt natuurlijk.

  2. Mack schreef:

    Nee, niet nu al bedoel ik. Maar misschien ooit.

  3. Rob Alberts schreef:

    Het autorijden doet mij niets.
    Toch geniet ik van zijn successen.

    Max gaat het helemaal maken.

    Vriendelijke groet,

  4. fialas schreef:

    niks van gehoord, ik ben een volger van Tom!

  5. Ximaar schreef:

    Eigenlijk best handig om de Formule 1 als tijdrit uit te voeren. Dan was dat Mercedesstapelen niet gebeurd en konden wij gewoon blij zijn met de 3de plek van Max V.

    Op de bovenstaande foto is goed te zien dat dat autohangen de jongen nog slungeliger maakt dan hij anders al zou zijn. Een opvolger van Cruijff zie je er echter totaal niet in. Hij luistert en Cruijff legt weer eens uit dat ie het beter anders aan kan pakken. Op onsamenhangend zwammen, zodat iedereen je maar laat aan zeuren, heb ik Max nog niet kunnen betrappen. 😉

    • Mack schreef:

      Hij hoeft niet per se een opvolger van Cruijff te worden in de letterlijke zin. Hij kan ook een opvolger worden in de zin van Neerland’s hoop in bange dagen.

Zegt u het maar

