Allez les bleus

laguna-2Ik heb genadeloos toegeslagen vandaag. Ik weet niet wanneer ik begon met zoeken, volgens mij in december, maar ik heb hem gevonden, de ideale auto voor mij in deze fase van mijn leven. Toen ik vorige week schreef dat ik er eentje had uitgekozen, is dat hem toch niet geworden. Dat was namelijk een zilvergrijze Laguna, en mevrouw Mack vond hem als ik het zachtjes uitdruk, saai. Dus had ik mijn zinnen gezet op een zwarte Laguna, met automaat. Maar de afgelopen week heb ik met twee automaten gereden, een conventionele en een DSG, maar ik kan niet overweg met het feit dat iemand anders dan ik bepaalt welke versnelling er wordt ingelegd. Dus die liet ik op het laatste moment ook schieten.

Sinds een paar weken stond er in mijn favorietenlijstje een mooie blauwe Laguna Estate met behoorlijk veel vermogen. Alleen de Alfa die ik had, had meer. En deze Renault was handgeschakeld. En ruim. En mooi. En had weinig kilometers.
Voila, mijn derde Franse Voiture. Het is nu Italië 4,  Japan 3, Frankrijk 3.

17 reacties op “Allez les bleus

  1. von Bloghausen schreef:

    Once you go Frans…….

  2. Ximaar schreef:

    177 g CO2 per km is nog behoorlijk wat. Voor de rest ziet deze stationwagen er gezellig uit. Overigens is de naam stationwagen afkomstig van het idee dat je er mensen en koffers mee naar het treinstation brengt of vandaar ophaalt. Ik heb het vermoeden dat ie niet primair voor deze functie is aangeschaft. 😉

    • Mack schreef:

      177 g, tja, dat is een minpuntje. Aan de andere kant, die auto bestaat nu toch al, en zal hoe dan ook verkocht worden. Of klopt die redenering niet? Mijn huidige leasert zit op 120 volgens mij. Ik geloof trouwens dat NoX veel schadelijker is dan Co2.

  3. Fien. schreef:

    Onze zoon heeft dezelfde. Ook de kleur. Maar wel een diesel. Hij heeft hem nu twee jaar en is er zeer tevreden over.
    Had daarvoor een Peugeot, maar deze bevalt beter.
    Nu schop ik een zeker iemand tegen de schenen?

  4. Fien. schreef:

    En, nu ik geregeld moet rijden, wat ben ik blij met de automaat. Die ik eerst niet wilde. Maar dat zal de leeftijd zijn.

    • Mack schreef:

      Ik hoor het heel veel mensen zeggen. Ook die 10 jaar jonger zijn dan ik. In de file is het zo fijn, zeggen ze. Maar ik begrijp dat niet want zij moeten de rem intrappen, ik de koppeling. Bovendien, ik krijg zo’n raar gevoel als ik gas geef. Zo afstandelijk. Het is dus eerder persoonlijk dan leeftijdsgebonden.

    • L schreef:

      Bij het gasgeven vind ik het ook veel te indirect, maar in de file is het beslist prettiger, een automaat. wat ideaal is, is een halfautomaat. Wel schakelen maar niet hoeven koppelen.

  5. Villasappho schreef:

    Controlfreakje, dat met die versnelling? De kleur is iig mooi!

  6. riakristelijn schreef:

    Mooi hoor! Kleur ook! En die automaat vind ik na even wennen ook heerlijk. Ach wie weet, bij de volgende.

  7. robschimmert schreef:

    Die van mij is zwart en handgeschakeld en is bovendien Duits en brengt mij ook van A naar B. Wat is het verschil met die blauwe van jou?

Zegt u het maar

