Na gedane arbeid

bloemen

Het was een zomaar een zondag, maar wel een die dicht tegen perfectie aanzat. Ik was niet te laat naar bed gegaan, en werd fit wakker om een uur of negen. Ik deed veel, zonder echt moe te worden. Zo heb ik de boormachine moeten hanteren en hangt de tuin nu vol bloemen en heb ik nieuwe tuinposters opgehangen omdat de oude nogal verschoten waren. Ik heb de barbecue schoongemaakt, met vijl en ontvetter, ik heb mijn auto gewassen en gestofzuigd, ben twee keer met de hond naar het bos geweest, en al die tijd scheen de zon.

Na gedane arbeid is het goed rusten. Niet zomaar een spreekwoord, er zit zeker waarheid in. Dan moet het natuurlijk wel over arbeid gaan die je voor jezelf verricht en niet voor een baas, maar dan kun je ook tevreden kijken naar je opgeknapte tuin, je schone auto, het glimmende rooster van de barbecue, of zelfs de tevreden op een tuinstoel liggende hond.

10 reacties op “Na gedane arbeid

  1. Rob Alberts schreef:

    Laat de zomer bij jullie maar beginnen.

    Zonnige groet,

  2. Raam Open schreef:

    Mooi raamposter, of is dat echt?

  3. Mack schreef:

    bloemen 2 En deze dan? Een poort naar Frankrijk!

  4. fialas schreef:

    wat een weelde!

  5. Fien. schreef:

    Op dit moment klopt er van dit plaatje geen bal.

Zegt u het maar

