Willem Wilmink en Annie M.G. Schmidt

Ik wilde wel eens dichten
als Willem Wilmink of als Annie M.G. Schmidt
De mooiste verzen richten
Tot een uitgebreid publiek.

Ik wilde wel eens harten raken
als Willem Wilmink of als Annie M.G. Schmidt
Al gauw moest ik mijn poging staken
Want zo eenvoudig bleek dat niet

Hun dichtkunst maakte krasjes
Op de hartstreek en het zielgebied.
Ik heb het over Willem Wilmink
en over Annie M.G. Schmidt

Wellicht na duizend pogingen
te dichten als Willem Wilmink of als Annie M.G. Schmidt
Dat ik dan eens in de buurt kom
Van hun allerminste lied.

4 reacties op “Willem Wilmink en Annie M.G. Schmidt

  1. petrasparkblog schreef:

    Mooi ode aan hen! Geslaagd, en bracht heerlijke herinneringen naar boven aan Jip en Janneke

  2. Fien. schreef:

    Goed gedaan jochie!

Zegt u het maar

