Kerstboodschap

Geert Wilders was bang voor publieke opinieschade en twitterde daarom kritiek op de kerstboodschap van de koningin de lucht in. Eigenlijk was het geen kritiek, het was een vraag. Of de majesteit stiekem lid was geworden van Groen-Links. Het antwoord is nee. Maar de koningin heeft wel een hekel aan Geert. Dat weet ik toevallig. Ze vindt hem een nare man die schade toebrengt aan haar koninkrijk. Ze spreekt haar bezorgdheid uit over de graaicultuur en over de grondstoffen der aarde. Ze haalt daarbij een citaat van Ghandi aan om haar boodschap kracht bij te zetten. De aarde biedt voldoende voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte, of iets in die strekking. Ik zou geen zinnig argument kunnen bedenken vóór de graaicultuur, of vóór het uitbuiten van de aarde. Eigenlijk zou geen zinnig mens er iets tegen in kunnen brengen. Geert dus ook niet dus moest hij het bij een vraag laten. De koningin twittert niet, anders had ze hem persoonlijk kunnen antwoorden.

Auteur: Mack

Ik ben Mack, uit 1969, dat klinkt vertrouwder dan het noemen van mijn leeftijd. Begonnen in 2004 met web streepje log, dat te succesvol werd en dus overgenomen door snelle jongens die alles kapot maakten. Ik heb in tegenstelling tot velen mijn archieven kunnen redden, maar bijbehorende foto's zijn veelal verdwenen in de diepste krochten van internet en dus weg. Ik woon in Vaassen, aan de oostelijke rand van de Veluwe en schrijf daarover alsof het onontdekte wildernis is. In werkelijkheid is het één grote ergernis van verbodentoegangbordjes en zwervende toeristen. Verder schrijf ik over alles, soms serieus maar meestal niet. Sorry.

16 gedachten over “Kerstboodschap”

  1. Maar volgens mij graait de koningin er zelf ook lustig op los. Niet dat ik tegen het koningshuis ben hoor. Maar ik ben er ook niet per definitie voor. Het is dat ik ze wel sympathiek vind en ik met mijn hoofd nog half in sprookjes leef met heuse koningen en koninginnen.

    Like

  2. Hermie zegt het natuurlijk op zijn eigen diplomatieke wijze, maar in de kern heeft hij gelijk. Het koningshuis kan ik niet echt betrappen op een verantwoorde manier van omgaan met het milieu.
    Denk alleen maar aan al die gezellige vliegreisjes, vakantieverblijfjes, zo ver mogelijk weg van Nederland, en dan er naar toe met een hele mikmak aan beveiligers enz. enz.
    Ze hoeven echt niet op de Veluwe te gaan zitten, maar er zijn toch andere mogelijkheden.

    Like

  3. En dan heb ik het nog niet eens over het beleggen van hun vermogen, waar wij tot 60% over moeten betalen. Het zal nu wel minder zijn als gepensioneerde, maar toch.

    Like

  4. Trix, WimLex en MAXima horen bij mij ook tot de grootgraaiers met een jaarlijkse vergoeding van 40 Balkenendes. Van haar komt zo’n boodschap veel beter over als ze wat luxe inlevert. Ik kan mijn jaarlijkse 800 kuub gas en 850 kWh maximaal inleveren. Voor haar plus aanhang is dat verbruik van mij hooguit 1% en levert zij die moeiteloos in zonder het ook maar te merken.

    Vorig jaar ging Geert nog wat verder door vermeende Somalische terroristen op te laten pakken en daarmee de publieke opinie te beïnvloeden. Dat verband zou van mij wel eens beter uitgezocht mogen worden.

    Verder is Geert een 100% Nimby, eigen achtertuin eerst.

    Like

  5. De koningin graait volgens mij helemaal niet. Zij krijgt een vergoeding die haar toegekend wordt en waar ze geen invloed op heeft. Bovendien gebruikt ze die niet grotendeels voor persoonlijke luxe, maar voor de uitoefening van haar beroep. Op mij komt ze zeer integer over.

    Ze rijdt potverdorie een Ford Scorpio uit de jaren 90.

    Like

  6. @Mack: De voorzitter van de Raad van Staten (het adviesorgaan aan de Kneuterdijk dat over de salarissen en vergoedingen van het Koninklijkhuis gaat) is Trix zelf. Over belangenverstrengelingen gesproken. 🙂

    (Zal ze ook een fiets hebben?)

    Like

  7. Hallo, willen we hier even bij de boodschap blijven van queen mum! Ze heeft ondanks wat je haar persoonlijk aan zou willen/kunnen rekenen helemaal gelijk. Het wordt tijd om de ego’s es n beetje aan de kant te flikkeren en de aandacht op mother earth te richten. Als zij kapot is, hebben we allemaal nix meer. Mack, ik sluit me voor deze keer volledig bij je aan 🙂

    Like

  8. Ja, daar baalde ik gisteren al van, dat ik de staatshoofdelijke kerstboodschap gemist had, toen ik de commentaren hoorde: het klinkt als een interessante kerstboodschap. Is Trix al zo interactief dat ze bij Uitzendinggemist.nl te bekijken is? (k zal het ns gaan uitzoeken.)

    Like

  9. Wat is dat allemaal voor een onzin? Waarom mag zij zo’n mening niet uitspreken? Alsof het recht op het uitspreken van verstandige dingen slechts voorbehouden is aan de have nots. Wilders lijkt waarachtig school te maken. Waar eindigt dit?

    Like

  10. Ik moest wel lachen om al die reacties op zijn twitterboodschap, of de queen stiekum lid was geworden van GL en gelijk half Nederland zich opwond over die spelfout.
    Het barst van de spelfouten in al die twitterberichten en niemand maakt zich daar druk over.
    Hij dacht slim te zijn, juist omdat hij inhoudelijks niets te berde kon brengen, om zijn bewering in een vraag te stellen. En dan valt iedereen over zo’n stomme fout.
    Kijk dat maakte mijn kerst weer goed. (Man ging zaterdagmorgen door zijn rug. Hij kan nu weer heel voorzichtig bewegen, met regelmatig paracetamol i.p.v. de kerstborrel).

    Like

Zegt u het maar

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.